PC Press studio - sve što ti treba za tvoj podkast za samo 8.990 din po satu

Kako bolnica u Otavi koristi veštačku inteligenciju za hvatanje ambijentalnog glasa da bi smanjila iscrpljenost lekara 

Zadovoljstvo kliničara i pacijenata (ili njegov nedostatak) predstavlja veliki izazov u zdravstvenom sistemu — pacijenti se teško domognu zdravstvene zaštite, a kliničari su preopterećeni poslom.

PCPress.rs Image

TOH je prva bolnica u Kanadi koja je testirala Microsoft-ov DAX Copilot

Bolnica u Otavi (The Ottawa Hospital – TOH) odlučila je da se uhvati u koštac sa ovim problemom prošle godine, integracijom Microsoft-ovog DAX Copilot sistema. Rezultati su brzo postali vidljivi: ušteda od sedam minuta po pregledu, 70% manje prijavljenog stresa i zamora kod lekara, a 93% pacijenata navelo je da je iskustvo bilo jednako dobro ili bolje nego ranije. „Pristup zdravstvenoj zaštiti je verovatno jedan od najvećih problema s kojima se pacijenti suočavaju“, rekao je Glen Kearns, izvršni potpredsednik i CIO TOH-a za VentureBeat. „Ako možemo da omogućimo i samo dva dodatna pacijenta po lekaru po smeni, to kada se pomnoži sa deset lekara i 365 dana u godini – nije zanemarljiv pomak.“

Ambijentalna veštačka inteligencija kao aktivni asistent

Villager Quix robotske kosilice

TOH je prva bolnica u Kanadi koja je testirala Microsoft-ov DAX Copilot, alat integrisan sa popularnim sistemom za elektronske zdravstvene kartone Epic. U martu je Microsoft spojio DAX Copilot sa Dragon Medical One (DMO) u novi alat nazvan Microsoft Dragon Copilot, koji koristi više od 600.000 lekara. DAX Copilot putem mobilne aplikacije beleži razgovore između lekara i pacijenta i u realnom vremenu generiše nacrt medicinskog izveštaja, objasnio je Kenn Harper, rukovodilac projekta u Microsoft-u. „Lekar može da započne snimanje sa telefona, odloži ga, pregleda pacijenta, razgovara – sve kao i obično“, rekao je Harper. Sistem zatim izvlači relevantne podatke u skladu sa kontekstom posete (simptome, dijagnozu, terapiju, planove za dalje), i odmah ih prikazuje u Epic sistemu; lekaru ostaje samo da pregleda i potvrdi belešku.

Pročitajte i:  Microsoft otpušta 9.000 zaposlenih u sektoru video igara

„Umesto da lekar sve piše iznova i trudi se da zapamti detalje ili kuca pred pacijentom, sistem automatski pravi prvu verziju izveštaja“, rekao je Harper, dodavši da je ta verzija obično „prilično precizna“.

Microsoft koristi ogromnu bazu kliničkih podataka prikupljenih tokom godina kako bi kontinuirano poboljšavao LLM modele (velike jezičke modele), koji razumeju i sažimaju medicinske informacije. Za dodatnu preciznost, modeli se optimizuju po specijalnostima – bilo da je reč o urgentnoj medicini, dermatologiji, kardiologiji ili drugoj oblasti. U okviru povratnih petlji, timovi analiziraju koliko je lekar izmenio izveštaj koji je AI napravio, i u kom obimu. „Cilj je da kroz vreme, kako se prikuplja sve više podataka, potreba za izmenama opada“, rekao je Harper.

Kako TOH unapređuje preglede i smanjuje iscrpljenost lekara

Prema podacima Kanadske lekarske asocijacije, lekari u proseku troše oko 10 sati nedeljno na administrativne poslove, poput ažuriranja kartona nakon pregleda. Kearns navodi da je TOH razvio detaljan plan evaluacije DAX Copilota, koji uključuje mesečna izveštavanja putem Microsoft Power BI panela. Tu se uključuju povratne informacije lekara, ankete pacijenata i podaci iz Epic sistema. „Ovaj okvir nam omogućava stalno praćenje uticaja i usmerava dalja poboljšanja“, rekao je. Obično lekari na kraju dana moraju da završe dokumentaciju za svakog pacijenta. Sada je taj posao značajno smanjen za sve kategorije lekara. Time se ne štedi samo vreme, već se i umanjuje zamor, jer imaju manje rutinskog rada. Takođe, lekari se tokom pregleda manje fokusiraju na unos podataka i dokumentaciju, a više na komunikaciju sa pacijentom, rekao je Kearns. Pored toga, beleži se veći broj pregledanih pacijenata po smeni, po lekaru. Kearns naglašava da svi pacijenti daju saglasnost pre nego što se pregled snima i imaju pristup beleškama u svom MyChart portalu. Dobijaju i informativni materijal o programu i uveravaju se da su njihovi podaci uvek poverljivi i zaštićeni. Reakcija pacijenata je bila „veoma, veoma pozitivna“ – čak 97% njih je reklo da je iskustvo bilo jednako dobro ili bolje od standardnog pregleda. „To pripisujemo činjenici da lekari mogu da se fokusiraju na razgovor s pacijentom na drugačiji i prisniji način“, dodaje Kearns.

Pročitajte i:  Brend „io“ kompanije OpenAI i Jony Ive je nestao

Digitalni asistenti kao odgovor na nedostatak kadra

TOH koristi AI i u vidu „digitalnih kolega“. Prošlog leta su uz pomoć Deloitta razvili Sophie, digitalnog asistenta koji govori više jezika. Zanimljivo je da Sophie može da prepozna emocije i ponašanje pacijenata.

„Ne volim to da kažem, ali pacijenti ponekad ne govore istinu lekarima“, rekao je Kearns. „Na primer: ‘Koliko vas boli, od 1 do 10?’ – ‘Pa dobro sam, pet od deset.’ A Sophie može da pogleda lice i kaže: ‘Ne izgleda baš kao pet.’“

Može čak da pita kako pacijent definiše „pet“ i da reaguje u skladu sa objektivnim podacima.

Na proleće TOH planira da uvede još jednog avatara, koji će pomagati pacijentima u snalaženju u zdravstvenom sistemu i u pripremi za preglede.

„Mislim da je svima jasno da postoji globalna kriza u zdravstvenim kadrovima“, rekao je Kearns. „Želimo da pružimo snažniju podršku pacijentima.“

Na primer, TOH poziva pacijente nakon određenih procedura, ali zbog ograničenih resursa, kontaktiraju samo one visokog rizika. Kearns želi da avatar u budućnosti može da kontaktira svakog pacijenta, proveri da li su razumeli uputstva za otpust, otišli u apoteku i prate li preporuke. Ako ne, avatar može alarmirati medicinsku sestru ili lekarski tim.

Pročitajte i:  Kako šef Microsoft-ove AI divizije meri uspeh Copilota među potrošačima

„Zdravstvo se ponosi ljudskim dodirom“, rekao je Kearns. „Ovo je način da taj resurs optimalno iskoristimo, a da pacijenti dobiju potrebnu podršku tokom svog zdravstvenog puta.“

Međutim, dodaje da je još rano. Sledeći korak je povezivanje digitalnih asistenata sa Epic sistemom i njegovim okruženjem.

„Imamo još dosta posla. Još smo fokusirani na usvajanje ovih alata“, rekao je Kearns. „I dalje smo sistem koji reaktivno odgovara na zdravstveno stanje pacijenata. Naš cilj je da pređemo u proaktivni režim.“

Izvor: Venturebeat

Facebook komentari:
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *