Kako inspirisati zaposlene da budu inovativni?

Iako je početni uspeh kompanija poput Netflix-a, Facebook-a i Tesla-e, naravno zasnovan na dobrim proizvodima koje su doneli potrošačima, lideri ovih tehnoloških svetskih giganata prepoznaju da dugoročni uspeh zahteva negovanje jake kulture inovacije unutar njihovih kompanija. U industrijama koje se jako brzo menjaju, lideri moraju da kreiraju kulturu učenja koja zadržava zaposlene da i dalje rade svoj posao i da budu posvećeni izazovu stalnog poboljšanja i svog unapređivanja.

Strategije koje koriste lideri kao što su Elon Musk, Mark Zuckerberg i Reed Hastings su inovativne i jedinstvene, ali ih lideri iz svih industrija mogu pozajmiti da bi podstakli osećaj kreativnosti i radoznalosti kod svojih zaposlenih. Uspeh ovih lidera vizionara u stvaranju kulture učenja može se svesti na pet ključnih strategija, i to:

  1. Predvodite sa strašću

Mark Zuckerberg je strastven kada je u pitanju velika vizija ka kojoj njegova kompanija teži – ali tu istu strast primenjuje i na svakodnevni, često ne glamurozan rad koji je potreban za postizanje te vizije. Zbog čestih javnih pojavljivanja i učestvovanja na konferencijama, kao i putem postova na njegovoj ličnoj Facebook stranici, Zuckerberg stalno daje primer svojim zaposlenima, demonstrirajući svetu koliko je uzbuđen oko posla u Facebook-u. Ovakva posvećenost je i više nego dovoljna da ulije poverenje  ne samo akcionarima, već i zaposleni koji vide da su njihovi menadžeri strastveni u vezi sa tim šta su postigli, te su skloniji da rade pažljivo kako bi ispunili viziju kompanije.

Pročitajte i:  Jim Keller iz Tesle prešao u Intel

  1. Predvodite primerom

Ranije ove godine, Elon Musk-a su zakačili neki sigurnosni problemi koji utiču na zaposlene u jednoj od Tesla-inih pogona. Umesto da samo izdaje novu politiku kompanije ili šalje simpatičnu e-poštu, Musk je zatražio od zaposlenih da pošalju sva pitanja koja se tiču sigurnosti direktno u njegov lični inbox. Povrh toga, obećao je da će lično posetiti svaku fabriku u kojoj su se desili takvi incidenti, provoditi vreme u njoj i lično nadgledati proces kako bi utvrdili koje promene mogu napraviti kako bi se poboljšao protokol. Odluka Musk-a da bude predvodnik pokazala je njegovim zaposlenima da je posvećen njihovoj sigurnosti i da je lično umešan u poboljšanje Tesla-inog proizvodnog procesa.

  1. Kreirajte kulturu postavljanja pitanja

Lideri koji stvaraju kulturu u kojoj su zaposleni podstaknuti da postavljaju pitanja u stanju su da svoje organizacije održe pripremljenim za rast. Musk-ova spremnost da postavlja pitanja i izaziva status kvo su te koje su gurale Teslu od toga da ne bude samo još jedna kompanija koja se bavi automobilima i postane jedna od najinovativnijih na svetu. Da Musk nije izazivao ono što je bilo prihvaćeno kao „način na koji se posao uvek odrađuje“, SpaceX nikada ne bi postojao. Potrebna je hrabrost da se neko usudi da ima velika razmišljanja o pokretanju kompanije, ali i održavanje ovog načina razmišljanja je isto toliko važno koliko i sama kompanija, promovisanje kulture inovacija i eksperimentisanja može da vam pomogne da održite svoju konkurentsku prednost decenijama u nizu.

Pročitajte i:  Firefox Reality - pretraživač za virtuelnu realnost

  1. Budite otvoreni za promene

Kako bi kreirali i sproveli istinski inovativne ideje u svojoj kompaniji, lideri ne samo da moraju da prihvate promene, već i da osiguraju da njihovi zaposleni učine isto. Direktori poput Reed Hastingsa koji je na čelu Netflix-a, na primer, shvataju da su ideje za nove proizvode i procese odlične, ali da ove inovacije nikada neće imati uticaj ako se ne sprovedu do kraja. Tako je Reed gurnuo svoju kompaniju da pređe sa ručnog slanja DVD-a mejlom korisnicima na strimovanje celokupnog  svog video sadržaja, praksa koja je bila nepoznata dok je Netflix nije ustanovio. Kako ova smela ideja ne bi propala, Hastings je radio na njoj i time je uspostavio novu, sada već uobičajenu, uslugu video streaming-a na zahtev.

  1. Omogućite zaposlenima da uče

Lepo je kada menadžeri podstiču svoje zaposlene da ozbiljno shvate učenje – ali najbolji lideri zapravo daju svojim zaposlenima sredstva koja im trebaju da to učine. Na primer, Google dozvoljava svojim zaposlenicima da potroše 20% svog vremena svake nedelje učeći nove veštine i razvijajući svoje postojeće talente. Na kraju krajeva, davanjem zaposlenom vreme i prostor za učenje uvek će stvoriti pozitivne reakcije za svaku kompaniju.

Pročitajte i:  Google prekida saradnju sa Pentagonom

Izvor: Inc.com

Facebook komentari:
SBB Solutions


Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.