Kaspersky predstavio bezbedni OS za pametne automobile

Na ovogodišnjem New Mobility World sajmu u Frankfurtu koji se održao 13. septembra 2017. godine kompanije Kaspersky Lab i AVL Software and Functions GmbH predstavile su prototip jedinice za bezbednu komunikaciju (SCU) u povezanim automobilima.

Današnji automobili imaju ugrađene složenije sisteme sa višestrukim senzorima, aplikacije, pod-mreže i komunikacijske module koji komuniciraju sa drugim vozilima i njihovim okruženjem. Njihove funkcije mogu biti kotrolisane daljinski i korisnici mogu upravljati njima preko digitalnih sistema. Zbog toga povezani automobili u sve većoj meri postaju meta sajber napada. SCU je upravljačka jedinica komunikacionog izlaza povezana sa nekoliko pod-mreža ili kontrolorima ovih pod-mreža unutar mreže automobila, pri čemu deluje kao siguran kanal za ulazne i odlazne komunikacijske tokove. Takođe, pomaže da se spreči neželjeni kontakt između različitih komponenti automobila, softver pomaže u obezbeđivanju odgovarajućih komunikacijskih procesa. Uloga jedinice za bezbednu komunikaciju jeste da obezbedi povezana vozila bez obzira na to koji softver ili sisteme treće strane je instaliran u njima.

Operativni sistem mikro-kernela (KasperskyOS) zasniva se na dobro utemeljenim bezbednosnim principima i kreiran je za ugrađene sisteme sa strogim bezbednosnim zahtevima. KasperskyOS uklanja bilo kakvu mogućnost neautorizovane funkcionalnosti i na taj način može da ublaži rizik od sajber napada. Među ostalim komponentama nalazi se platforma za sprovođenje bezbednosne politike (Kaspersky Security System), koja definiše poseban opseg i vrstu interakcije između različitih komponenti i proverenim kanalom sa setom kripto-algoritama, kao i bezbednosne usluge zasnovane na hardverskim mogućnostima.

Pročitajte i:  Ingram Micro postaje distributer Kaspersky Lab proizvoda

Predstavljeni prototip SCU bezbednosne jedinice je prvobitno implementiran u arhitekturi ARMv7, sa preporučenih 128 MB RAM-a i IOMMU. Druge HV platforme mogu biti kreirane u zavisnosti od pojedinačnih slučajeva, u skladu sa zahtevima određenog proizvođača.

Prema Andrey-u Doukhvalov-u, direktoru sektora za buduće tehnologije i glavnom bezbednosnom arhitekti u kompaniji Kaspersky Lab, sa modernom tehnologijom kojom su automobili opremljeni nije iznenađujuće što se potrošači a i automobilska industrija se susreću sa sve većim brojem sajber pretnji. Zbog toga je ovaj prototip jedinice za bezbednu komunikaciju važan za obezbeđivanje povezanih automobila.

Facebook komentari: