Kina zabranjuje korišćenje termina poput „pametna vožnja“ i „autonomna vožnja“ u reklamama
Kineske vlasti su zabranile proizvođačima automobila da u reklamama koriste izraze poput „smart driving“ (pametna vožnja) i „autonomous driving“ (autonomna vožnja), prenosi Reuters. Ministarstvo industrije i informacione tehnologije donelo je ovu odluku nakon fatalne nesreće sa Xiaomi SUV7 vozilom, koja je pokrenula rasprave o bezbednosti naprednih sistema asistencije u vožnji.
Nova pravila dolaze nakon fatalne nesreće sa Xiaomi SUV7 i rastuće zabrinutosti zbog bezbednosti
Prema Xiaomi-jevom izveštaju, u trenutku nesreće bio je aktiviran mod asistirane vožnje, dok se vozilo približavalo zoni radova. Vozač je pokušao da preuzme kontrolu tik pre nego što je SUV udario u betonsku barijeru. Vozilo je planulo, a u nesreći su poginule tri osobe.
Kina je odlučila da pooštri pravila reklamiranja kako bi sprečila zavaravajuće tvrdnje, slično optužbama koje je 2022. godine izneo kalifornijski DMV protiv Tesle zbog promovisanih izraza o „potpuno autonomnim vozilima“ — iako tada nije uvedena zabrana.
Nova pravila su najavljena na sastanku kome je prisustvovalo 60 predstavnika auto-industrije, a pored zabrane reklamiranja, uvedena je i zabrana daljeg testiranja i nadogradnje asistencijskih sistema putem softverskih OTA ažuriranja na već prodatim vozilima. Ako proizvođači žele da uvedu ažuriranje, moraju prvo proći detaljna testiranja i dobiti odobrenje vlasti.
Kako navodi Reuters, konkurencija među kineskim proizvođačima električnih vozila raste — posebno u segmentu „pametne vožnje“. Kompanija BYD je u februaru predstavila čak 21 novi model, sa besplatnim funkcijama pametne vožnje kao ključnom tačkom promocije. Sada će svi proizvođači morati da prilagode reklamne materijale kako bi bili u skladu sa novim propisima.
Izvor: Engadget