Kinesko tržište telefona nastavlja sa blagim padom

Kako je objavio IDC u svom kvartalnom izveštaju, kinesko tržište pametnih telefona nastavlja sa blagim padom. Ipak, uprkos tome, pokazuju se blagi znaci oporavka, budući da su zabeleženi dosta bolji rezultati nego u prethodna dva kvartala ove godine. No, to nije zaustavilo pad u odnosu na treći kvartal 2018. godine, i to za nekih 3,6%.

Ukupno je prodato skoro 100 miliona telefona – preciznije, tačno 98,9 miliona. Kao što se moglo očekivati, dominantnu poziciju na tržištu ima Huawei, koji je na “domaćem terenu”. Kineski tehnološki gigant je zabeležio povećanje isporuka od neverovatnih 64,6% u odnosu na isti period prošle godine, što istovremeno znači da beleži vrtoglavi rast. Na kineskom tržištu raste još jedino isporuka Apple telefona, i to za skromnih 5,6%, dok su svi drugi u padu.

Kako to izgleda u praksi? Prvi je Huawei sa 42% tržišnog udela, dok su na drugom i trećem mestu brendovi vivo i Oppo, sa po 18,3%, odnosno 16,6% udela. Međutim, treba znati da se radi o “sestrinskim brendovima”, koji bi, kada bi se objedinili, mogli da se podiče da drže više od trećine kineskog tržišta, sa oko 35% udela, i tada ni pozicija lidera više ne deluje nedostižno. Četvrto mesto drži Xiaomi, koji beleži najveći pad od velikih imena, i to za nekih 30,5%. Na petom mestu je Apple, sa 8,2% tržišta.

Pročitajte i:  Šta možemo da očekujemo od Huawei Mate 40 telefona

Da li ove cifre govore da su se Kinezi pomalo umorili od jeftinih telefona? IDC veruje da će usvajanje 5G standarda, sa čime su u ovom kvartalu agresivno krenuli svi bitniji kineski telekomunikacioni operateri, biti glavni faktor daljeg rasta. Očekuje se da u narednom periodu 5G tehnologija postane dostupna i na modelima srednje klase, kao i na pristupačnijim telefonima.

Izvor: GSMArena

Facebook komentari:

Panasonic

PC Press CRM
Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.