Računari i Galaksija

Koji sektor zaista treba Twitteru?

Twitter ima kolekciju inženjera, menadžera proizvoda, osoblja za komunikacije i ljude za poslovanje i prihode koji reaguju na hitne slučajeve.

PCPress.rs Image

Ostavke više od 1000 zaposlenih na Twitteru ove nedelje uključivale su mnoge ljude koji su održavali nesmetan rad sajta i štitili ga od hakera. Njihovi odlasci pokrenuli su talas straha hoće li sajt nastaviti da dobro funkcioniše.

Malo je verovatno da će Twitter doživeti iznenadni krah, rekli su mnogi tehnički stručnjaci. Ali kompanija bi mogla da počne da doživljava više prekida, sporih otpremanja i hakova.

„Sajt će možda neko vreme raditi sasvim dobro, kao da možete da vozite automobil sa lampom za proveru motora hiljadama milja“, rekao je David Thitel, glavni tehnolog za Internet opservatoriju Stanford i bivši službenik za bezbednost u kompaniji Meta.

Evo nekih poslova na društvenim medijima koji su potrebni za održavanje usluga.

Srce Twittera čine njegovi inženjeri koji su izgradili i pokrenuli osnovnu arhitekturu, poznati kao platforma. Oni smatraju da sajt radi nesmetano za korisnike i pomaže u upravljanju stotinama hiljada servera na kojima se čuvaju svi twittovi, DM, praćenja i lajkovi.

Pročitajte i:  X omogućava svim korisnicima audio i video pozive

Pre nego što je Elon Musk preuzeo vlast prošlog meseca, hiljade ovih inžernjera radilo je na Twitteru. Nejasno je koliko ih je ostalo.

Potrebni su softverski inženjeri čiji je posao da osiguraju da se sajt pouzdano učita i da je dovoljno stabilan za dodavanje funkcija i korisnika. Twitter je imao tim za „skladištenje mrlja“, koji pomaže u upravljanju svih video zapisa, fotografija i drugog sadržaja. Tim obezbeđuje „keširanje“ kako bi se sačuvani sadržaj brzo učitao. Tim za „graf“ prati i održava baze podataka koje korisnici prate. Ti timovi su drastično smanjeni.

Postoje i zaposleni koji upravljaju fizičkim postrojenjima, uključujući centre podataka u kojima se svaki nalazi na stotine hiljade servera. Ovi inženjeri su na terenu u data centru u Sakramentu u Kaliforniji, na primer, bave se svim smetnjama kao što je prekid rada servera i od njih se očekuje da brzo reše sve druge probleme koji mogu da uspore sajt.

Twitter ima kolekciju inženjera, menadžera proizvoda, osoblja za komunikacije i ljudi iz njegovog poslovanja i prihoda koji reaguju na hitne slučajeve. Grupa, poznata kao komandni centar, svakom incidentu – haku, sporoj isporuci, prekidima – dodeljuje nivo ozbiljnosti, sa nulom kao najgorim problemom. Svi nula incidenti se prijavljuju izvršnom rukovodstvu.

Pročitajte i:  Suosnivači Instagrama gase aplikaciju za vesti Artifact 

U nekim napornim danima podnese se na stotine izveštaja. Očekuje se da će Svetsko prvenstvo u fudbalu, koje počinje u nedelju, dovesti do značajnog povećanja saobraćaja – i možda mnogih incidenata zloupotrebe, dezinformacija, prekida rada i usporavanja.

Članovi tima za unutrašnju bezbednost, poverenje i bezbednost odgovorni su za otkrivanje pretnji stranih protivnika i uklanjanje sadržaja poput govora mržnje i lažnog sadržaja. Pre nego što je preuzeo kompaniju, Musk je rekao da želi manje moderacije na sajtu. Ali od tada je bio malo dvosmisleniji. U petak, Musk je twitovao da će „negativni twittovi/twittovi mržnje biti maksimalno uklonjeni i demonetizovani, tako da nema reklama ili drugih prihoda za Twitter“ – sugerišući da će sajt imati svoj softver koji će neke postove učiniti manje vidljivim u fidovima ljudi.

Twitteru su još potrebni globalni regulatorni stručnjaci za pregovore sa vladama.

Za sada se zna da je tim za prodaju oglasa takođe pred egzodusom.

 

Izvor: indianexpress.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,