Korišćenje telefona u prodavnici dovodi do kupovine više nepotrebnih stvari

Ukoliko želite da napustite prodavnicu sa tačno onim artiklima koje ste planirali da kupite, možda bi trebalo da isključite svoj telefon. Nova studija je otkrila da kupci koji koriste telefone za zadatke koji nisu vezani za maloprodaju obično kupuju stvari koje nisu planirali da kupe ili zaboravljaju one koje su planirali – dobar primer kako sveprisutnost mobilnih uređaja može da utiče na donošenje odluka populacije.

PCPress.rs Image

U studiji o kupovini, koja je objavljena u ponedeljak u Journal of Academy of Marketing Science, međunarodni tim istraživača ispitao je 2.520 kupaca dok su kupovali kod „trgovinskog giganta“ i otkrili da oni koji su koristili svoje telefone za poslove koji nisu vezani za kupovinu dok su bili u prodavnici, kupili su devet posto više neplaniranih predmeta.

Istraživači su zatim sproveli eksperiment u kojem su od 231 učesnika zatražili da gledaju video snimak snimljen sa stanovišta kupca namirnica koji je stavio devet predmeta u svoju korpu, ali je pokupio i spustio i nekoliko drugih. Neki učesnici su slušali telefonski razgovor koji nije bio povezan sa kupovinom dok su gledali neke ili sve video snimke, a drugi su primali obaveštenja u uglu ekrana. Druga grupa nije imala nikakva ometanja. Istraživači su otkrili da su učesnici koji su završili zadatak bez upotrebe telefona sa sadržajem koji nije vezan za kupovinu, uradili bolji posao da zapišu koje stavke sa liste od 15 su zapravo ušle u kolica od onih koji su slušali telefonski poziv ili su gledali obaveštenja. Pored toga, učesnici koji su se identifikovali kao više zavisni o svojim telefonima također su odradili lošije zadatak.

Pročitajte i:  Uzbudljiva Xiaomi ponuda za sve ljubitelje tehnologije

PCPress.rs Image

Mobilni telefoni brzo postaju glavna distrakcija za mnoge potrošače i nude jedinstven oblik ometanja“, rekao je istraživač Michael Sciandra u saopštenju. „Naša istraživanja će možda uticati na stavove potrošača prema korišćenju mobilnih telefona tokom kupovine i podstaći ih da razmisle o tome kako ovi uređaji utiču na naše živote, kako pozitivno tako i negativno.“

Izvor: Futurism

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,