Kupac je uvek tu

Šta je to digitalna aktivacija i kako su se s novim tehnologijama promenila očekivanja korisnika od brendova? Pravi sagovornik koji će nam odgovoriti na ta pitanja je Stephen Taylor, CMO kompanije Samsung za Evropu.

_SAM0130U opisu vaše pozicije nalazi se termin Digital Activation. Šta Samsung pokušava da postigne kroz „digitalnu aktivaciju“?

Ukoliko ste doskoro želeli nešto da kupite, morali ste da odete do prodavnice. Internet i mobilno računarstvo to su promenili. Sada kupci imaju pristup različitim kanalima, uključujući elektronski, mobilni i društveni. Kada komuniciramo s korisnicima, koristimo više kanala – pretragu, online reklame, video, mobilne platforme, promociju „od usta do usta“. Digitalna aktivacija je integrisani pristup – dobiti poruke preko svih kanala tako da se međusobno dopunjavaju. Ovim pristupom pokušavamo da stavimo korisnika u središte komunikacije i da mu ne pošaljemo samo poruku, nego i kompletno iskustvo kakvo žele i kakvo bi eventualno delili.

Jednom prilikom rekli ste da ljudi ne žele radikalni redizajn uređaja svake godine. Imajući to na umu, možete li prokomentarisali ovogodišnja predstavljanja na Unpacked konferenciji?

Pročitajte i:  Uskoro stize Samsung-ov savitljivi telefon

Radikalan redizajn nije uvek neophodan, ali dizajn korisnicima i te kako nešto znači. Nema svrhe uvoditi radikalni redizajn koji ne donosi nikakve koristi. Proizvodi koje smo prikazali na IFA 2014. pomeraju granice onoga što je fizički moguće. Ali, ove inovacije uvek imaju neko dublje značenje. Uzmimo za primer zakrivljeni UHD. Lansirali smo 105‑inčni UHD televizor na IFA. Estetski, to je predivan televizor, s tehničkog aspekta to je vrhunska tehnologija, ali ono što je najvažnije, on donosi bolje i unapređeno iskustvo gledanja.

Wearable računari su kategorija s velikim potencijalom. Gde ste vi sada na ovom polju, kakvi su vam planovi?

Nosivi (wearable) računari su neverovatno uzbudljiva oblast i Samsung je vodeći na tom tržištu, sa preko 70 posto udela što se pametnih satova tiče. Nedavno smo lansirali dva nova uređaja – Gear S i Gear Circle. Gear S ima ugrađenu SIM karticu, omogućavajući korisnicima da pozivaju i primaju pozive bez potrebe za smartfonom. Gear Circle je pametni uređaj koji, uparen sa smartfonom, omogućava korisnicima da primaju pozive i slušaju muziku. Ne mogu da komentarišem koje inovacije dolaze, osim što ću reći da ova oblast pruža ogromnu priliku za rast i mi se fokusiramo na istraživanje i razvoj kako bismo napravili nova i uzbudljiva rešenja.

Pročitajte i:  Samsung i Google sarađuju na RCS porukama za Android

Digitalni marketing postao je jedna od najaktivnijih i najkreativnijih oblasti marketinga. S druge strane, Samsung‑ov glavni konkurent Apple nema mnogo aktivnosti u ovoj oblasti. Vidite li tu možda svoju prednost?

Samsung‑ov pristup marketingu je, naravno, drugačiji od Apple‑ovog. Međutim, svi brendovi moraju izaći u susret novim zahtevima korisnika, a korisnici očekuju da oni budu svuda, odmah i žele lični pristup. Dok se naše potrebe da kupujemo nisu promenile, jeste način kupovine i to je potpuno transformisano pojavom nove tehnologije, naročito smartfona. Kupac više ne poznaje kategoriju „radnog vremena“, on je uvek tu. Ljudi kupuju kada god žele i gde god da su, a brendovi moraju biti spremni za ovu fundamentalnu promenu. Kupci više ne žele samo određeni brend, nego onaj koji je uvek pristupačan i ako ne ispunite tu njihovu želju, konkurencija je samo jedan klik daleko. To digitalni marketing čini ključnim.

Jovana Milićević

(Objavljeno u časopisu PC#214)

Facebook komentari: