BIZIT 2024

Manja verovatnoća da će u SAD kupovati EV

Peta iteracija EY Mobility Consumer Index (MCI), globalno istraživanje skoro 20.000 potrošača iz 28 zemalja, pokazalo je da uprkos rekordnom interesu potrošača u SAD za električna vozila (EV) u 2023., samo 34% američkih potrošača namerava da kupi EV kao njihov sledeći automobil 2024. Ovo označava smanjenje od 14 poena u odnosu na nalaze MCI-a iz 2023. godine, što dokazuje da obrazovanje o EV-u nije tamo gde bi trebalo da bude i da i dalje postoje prepreke masovnom usvajanju EV. 

PCPress.rs Image

 „Iako smo videli značajno povećanje interesovanja i kupovine električnih vozila od 2020. godine, ovogodišnji MCI pokazuje pad potražnje po prvi put,“ rekao je Stiv Paton, EY Americas Automotive lider. „Ovo smanjenje je delimično posledica nedostatka edukacije potrošača o dugoročnoj vrednosti EV i zahtevima za održavanje u odnosu na tradicionalna vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.“ 

U prošloj godini, poverenje potrošača u domet električnih vozila i infrastrukturu za punjenje je poraslo, velikim delom zahvaljujući međusektorskoj saradnji i investicijama u obrazovanje i stanice za punjenje. U 2023, nalazi MCI-a su otkrili da je 30% kupaca automobila u SAD bilo zabrinuto zbog ograničenog dometa električnih vozila. Ove godine, samo 24% američkih kupaca automobila smatralo je da je ograničena ponuda električnih vozila najveća briga. Štaviše, nedostatak stanica za punjenje manje je zabrinjavajući nego što je nekada bio. U 2022. godini, MCI je primetio da je 34% američkih kupaca zabrinuto zbog pronalaska stanica za punjenje — taj broj je bio 23% u 2024. godini, što predstavlja smanjenje od 11 procentnih poena. 

Pročitajte i:  NIST ima alat za testiranje rizika AI modela 

Međutim, poverenje u domet električnih vozila i infrastrukturu za punjenje u poslednje vreme je zasjenjeno sve većom zabrinutošću američkih potrošača oko trajanja baterije i naknada za održavanje. Skupa zamena baterija bila je glavna prepreka za kupovinu EV za američke potrošače, po prvi put prevazilazeći nedostatak stanica za punjenje. Ovo posebno važi za potencijalne kupce električnih vozila prvi put, jer je 27% primetilo zabrinutost zbog skupih baterija u poređenju sa 23% trenutnih vlasnika EV. 

Dok je potražnja za električnim vozilima opala, zanimljivo je da su hibridna vozila porasla u popularnosti. U 2024. godini, udeo američkih potrošača koji nameravaju da kupe hibridno vozilo kao svoj sledeći automobil porastao je za 2 procentna poena, u poređenju sa globalnim prosekom, koji je ukupno smanjen za 2 poena. 

 Ovaj porast se može pripisati sveukupnoj raznovrsnosti hibridnih vozila. U stvari, 21% američkih potrošača kaže da preferira postepeni prelazak sa ICE vozila na potpuno električno vozilo. Štaviše, 26% američkih kupaca voli sigurnost koja dolazi sa hibridnim motorom (u poređenju sa samo 19% globalnih ispitanika). Ovo pokazuje da je opcija ključna, a hibridi stupaju na mesto električnih vozila kao most za one koji su zainteresovani, ali još uvek nisu spremni da se odreknu udobnosti posedovanja ICE. 

Pročitajte i:  Hyundai i napredna kontrola temperature 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *