Meta navodno radi na prepoznavanju lica za svoje AI naočare
Smanjena privatnost u tehnološkom svetu izgleda kao još jedan efekat “Trumpa 2.0”.
„Super sensing“
Prema izveštaju sajta The Information objavljenom, Meta je promenila mišljenje o tehnologiji za prepoznavanje lica. Nakon što su razmotrili, ali na kraju odustali od ove funkcije u prvoj verziji pametnih naočara, sada aktivno rade na uređajima koji mogu identifikovati lica u blizini.
Meta je, prema izveštaju, nedavno razgovarala o dodavanju softvera u svoje pametne naočare koji bi skenirao lica prolaznika i identifikovao ih po imenu. Takođe su razmatrali mogućnost da ovu tehnologiju dodaju i budućim AI slušalicama sa ugrađenim kamerama.
Tehnologija prepoznavanja lica bila bi deo funkcije koju u kompaniji interno nazivaju „super sensing“. Ova funkcija bi se nadovezala na trenutne mogućnosti AI u naočarima, koje trenutno mogu da rade samo oko pola sata (zbog ograničenja baterije). Ali u budućim uređajima, očekivanim 2026. godine, mogla bi da radi satima.
The Information navodi da ovaj režim verovatno ne bi bio podrazumevano uključen. Vlasnik naočara bi morao da ga aktivira. Međutim, ljudi koji se nalaze u blizini čija lica se skeniraju i identifikuju ne bi imali izbor.
Još gore, prolaznici možda ne bi ni znali da su skenirani. Trenutni Ray-Ban modeli Meta naočara uključuju svetlo dok snimaju, što je funkcija koja je verovatno proizašla iz lekcija koje su velike tehnološke firme naučile posle društvene reakcije na Google Glass.
Ali, Meta sada razmatra da u budućim naočarima svetlo možda neće svetleti dok su u „super sensing“ režimu.
Zvuči kao supermoć nositi naočare koje pamte umesto vas, koje vam pomažu da se setite svega. Ali, kada pomislite na ljude koji se nalaze pored vas dok ste ih uključili… zvuči mnogo manje zabavno i više kao zloupotreba.
Meta menja politiku privatnosti
Uz ponovno uvođenje prepoznavanja lica, Meta je ažurirala svoju politiku privatnosti. U aprilu je kompanija promenila uslove korišćenja tako da se AI u trenutnim pametnim naočarima automatski aktivira. Jedini način da se to isključi jeste deaktiviranje komande „Hey Meta!”.
Još jedna zabrinjavajuća promena: vlasnici naočara više ne mogu da onemoguće kompaniji da čuva i koristi njihove glasovne snimke za obuku AI sistema.
The Information sugeriše da ponovno izabrani predsednik Trump i njegov uticaj na Federalnu trgovinsku komisiju (FTC) mogu biti razlog labavije regulative. Komesarka FTC-a, Melisa Holjoak, obećala je „fleksibilan pristup zasnovan na proceni rizika“ kada je u pitanju privatnost. FTC više ne koristi ni izraze poput „nadzorno oglašavanje“.
Izvor: Engadget