BIZIT 11 - prvi dan

Meta smanjuje cenu svog plana bez reklama za 40 posto u pokušaju da umiri regulatore EU

Korisnici koji izaberu besplatnu opciju koja koristi manje podataka moraće da se nose sa reklamama koje ne mogu da preskoče.

PCPress.rs Image

Smanjenje cene plana bez reklama

Meta se već dugo sukobljava sa zvaničnicima Evropske unije zbog svog pristupa ciljanju Facebook i Instagram oglasa. Kompanija se nada da će umiriti regulatore nekim promenama u svom oglašivačkom modelu u EU, uključujući smanjenje cene svog plana bez reklama. Počevši od 13. novembra, plan će koštati 40 posto manje odnosno 6 evra (6,36 dolara) mesečno za prijave putem veba. Zatim, 8 evra (8,48 dolara) za one koji se prijave na iOS ili Android uređaju. Naknada za svaki dodatni Facebook i Instagram nalog iznosi 4 evra mesečno na vebu i 5 evra putem mobilnog uređaja.

Kompanija će automatski smanjiti cenu trenutnim pretplatnicima na niže cene. Navodno, navode da će ponovo pitati korisnike u EU da li žele da se prijave.

Kada vide ovu ponudu (koja se može ignorisati samo određeni period), biće treća opcija koju korisnici u EU mogu izabrati. Oni koji ne žele da plaćaju pretplatu mogu umesto toga izabrati da vide samo oglase koji se temelje na onome što vide u datoj sesiji na aplikacijama. Meta će takođe u obzir uzeti nekoliko ključnih podataka kao što su “godine osobe, lokacija, pol i način na koji osoba reaguje na oglase.”

Pročitajte i:  Meta predstavila nove opcije za pozive na Messengeru

Ovi manje personalizovani oglasi prirodno neće biti tako prilagođeni interesima korisnika, kako firma napominje. Kao rezultat, ljudi su možda manje skloni da kliknu na takve oglase. Da bi nadoknadila to (i osigurala da ova opcija ne našteti finansijski kompaniji), ljudi koji izaberu opciju sa manje personalizovanim oglasima povremeno će susresti reklame koje ne mogu da preskoče. One će biti prikazane preko celog ekrana.

“Ovakvi prekidi reklama su uobičajeni u drugim servisima, i već ih nude mnogi naši konkurenti”, tvrdi Meta. “Ova promena će nam pomoći da i dalje pružamo vrednost oglašivačima. To nam omogućava da ponudimo korisnicima iskustvo sa manje personalizovanim oglasima bez naknade.”

Meta krši DMA zakon

Targetirani oglasi su najveći izvor prihoda za Meta-u, ali zvaničnici EU su navodno vršili pritisak na kompaniju da ponudi besplatnu, manje personalizovanu opciju u aplikacijama. Meta tvrdi da bi to negativno uticalo na njenu profitabilnost. Iako je očigledno popustila zahtevima zvaničnika, aspekt nepreskočivih oglasa može se smatrati malicioznim usklađivanjem, jer pogoršava korisničko iskustvo.

Pročitajte i:  Meta otvara svoje Llama AI modele vladinim agencijama za nacionalnu sigurnost

Meta tvrdi da ove promene u svom oglašivačkom modelu “ispunjavaju zahteve regulatora EU i idu dalje od onoga što je zahtevano” zakonima tog bloka. Kompanija je prošle godine uvela svoj plan bez reklama kako bi se pridržavala zakona kao što je Zakon o digitalnim tržištima (DMA), kao i strožim tumačenjima Opšte uredbe o zaštiti podataka. Ranije su postojala naređenja da traži dozvolu od korisnika u EU pre nego što im prikaže personalizovane oglase.

Međutim, EU nije bila oduševljena pristupom “prihvati ili plati” modelu. Istraga o ovom modelu je u toku. U julu je EU saopštila da su prema preliminarnim rezultatima, utvrdili da Meta krši DMA sa ovim planom.

Ove poslednje promene se navode kao Meta-ov pokušaj da reši slučaj. Međutim, prema izveštaju, Meta će i dalje morati da se uskladi sa regulatorima.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *