Mimovi za bolje ljude

Mimovi su jpg ili gif formati, ponekad i video klipovi, sa propratnim tekstom, a svaki mim je zasnovan na jednom konceptu, koji svaki korisnik može da menja, ali da u tom procesu ne remeti osnovnu strukturu. Cilj im je da prenesu neku poruku, obično ironičnu, koja ima funkciju društvene kritike. Oni ne poznaju državne granice, a u njihovom rasprostiranju jedini ograničavajući faktor jeste dostupnost interneta, što ukazuje na dinamiku razvoja globalne komunikacije.

Kao društvena bića koja migriraju, ljudi puno polažu u komunikaciju sa porodicom i prijateljima, a ako najbliži nisu fizički prisutni često se doživljava bol koja se, po mišljenju mnogih stručnjaka, teže podnosi od, na primer, neke fizičke povrede. Budući da komunikacija ojačava veze, društvene mreže su postale važan momenat u evoluciji ljudske rase. U slučajevima kad su diskusije „u četiri oka“ nemoguće, viđeniji pripadnici ljudskog roda osmislili su kreativne načine kako bi se ova prepreka prevazišla. Oni manje kreativni, ili kreativni u drugom smeru, pronašli su isto toliko načina da te pronalaske zloupotrebe, pa je nasilje na internetu postalo svakodnevica mnogih korisnika. Mladi korisnici interneta su odlučili da je vreme da se tome stane na put.

Pročitajte i:  Fortnite i Elon Musk: Rat mimovima

Iako su prvobitno osmišljene da bi olakšale komunikaciju, društvene mreže su u nekom trenutku postale prostor za deljenje fotografija životinja (obično mačaka), važnih i manje važnih vesti, te privatnih mišljenja o svemu i svačemu. Prirodno je da se ljudima dopadaju različite stvari, te da različito misle na iste teme, pa i da se glave usijaju prilikom verbalnih sukoba koje različitost često izaziva. To se u svakodnevnom životu rešava tako što se napusti prostor u kojem boravi sagovornik čija nas retorika ugrožava, a u virtuelnom tako što sagovornika blokiramo, ili jednostavno prestanemo da pratimo njegove postove. Ovo je često mnogo lakše reći nego učiniti. I dok nam realni svet obično nudi ograničen broj neistomišljenika, u virtuelnom se taj broj meri onima koji su se rodili, otvorili nalog na nekoj društvenoj mreži i u nekom trenutku odlučili da bi bilo zabavno da budemo njihove žrtve.

Kao odgovor na porast negativnog sadržaja na internetu, mlađi korisnici su počeli da dele sadržaje koji su isključivo optimistični. Tako je fabrika pozitivnih mimova počela svoj sveti rat protiv mračnih trendova na društvenim mrežama. Jedan od pomenutih tamnijih trendova je i onaj koji se dogodio tokom američkih predsedničkih izbora 2016. godine, kada su pripadnici ekstremističkog dela tamnije strane interneta, poznatiji kao alt-right, od mimova napravili oružje za promociju govora mržnje, te je Pepe the Frog, mim junak, u nekom trenutku obeležen i kao simbol netolerancije.

Pročitajte i:  Kako postati influenser za Noć veštica

Početkom 2018. godine jedno istraživanje finansirano od strane Evropske Unije imalo je za cilj da utvrdi koliko ovakve poruke utiču na publiku, a naročito u vreme izbora. U istraživanju je iskorišćeno 160 miliona mimova koji su u periodu između 2016. i 2017. godine sakupljeni na platformama Twitter, Reddit, 4chan’s Politically Incorrect board (/pol/) i Gab, te je tom prilikom utvrđeno da postoje takozvani „online džepovi mržnje,“ u okviru kojih su rasistički, te drugi mimovi koji promovišu netoleranciju, prilično popularni. Tako su mimovi okarakterisani kao Trojanski konj koji je iskorišćen da se nepopularna i opasna mišljenja učine smešnim i zanimljivim, da bi se tako popularizovala među širom publikom.

Ipak, neki drugi mimovi se koriste za isključivo popularizaciju tolerancije i pozitivnih načina razmišljanja, te tako unose ravnotežu u kulturološki okršaj, budući da eksperti tvrde da su mimovi ogledalo savremenog društva, te načina razmišljanja. Tako korisnike motivišu da kritički razmisle o sopstvenim, ali i o modelima ponašanja drugih, te doprinose formiranju novih zajednica. Na kraju svi žele jedno, a to je da pripadaju nekoj grupi, a mimovi su postali simboli modernog doba koji definišu vrednosti neke grupe, pa je na pojedincu da pametno bira grupu, te da inteligentno kreira mimove koji bi na kraju mogli da doprinesu tome da društvo postane bolja i snažnija celina, sastavljena od pojedinaca koji kritikuju i menjaju negativne modele ponašanja.

Pročitajte i:  Fortnite i Elon Musk: Rat mimovima

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.