BIZIT plus

Mozilla izaziva Microsoft, Google, Apple zbog antitržišne prakse

Pregledač Mozilla Firefox je u avgustu imao 3,16 procenta tržišnog udela širom sveta, Apple Safari i Microsfot Edge pretraživači imaju 18,78% i 4,3% tržišnog udela. Tržištem pretraživanjem weba dominira Google Chrome sa 65,52% tržišnog udela.

PCPress.rs Image

Mozzila je udarila u trojstvo Apple, Google i Microsoft, rekavši da njihovi operativni sistemi veoma otežavaju korišćenje pretraživača kao što je Firefox otvorenog koda na platformama koje kontrolišu.

U izveštaju, Mozilla je rekla da ovi operativni sistemi otežavaju ili onemogućavaju potrošačima da menjaju pretraživače, tako što postavlja sopstveni pretraživač kompanije kao podrazumevani i na glavnom položaju na početnom ekranu.

U izveštaju se kaže: „Ovo je važno jer su preostala samo tri glavna provajdera pretraživačima: Google, Apple i Mozilla – ali Appleov motor radi samo na Apple uređajima. Dakle, bez Mozzile, jedini mehanizam pretraživača za više platformi bi bio obezbeđen od strane Googla.“

„Stavljanje razvoja višeplatformskih veb pretraživača u ruke jedne kompanije stvara ne samo koncentraciju moći već i jednu tačku neuspeha“, dodaje se dalje.

Pregledač Mozzila FireFox imao je u avgustu 3,16 % tržišnog udela širom sveta, Apple Safari i Microsoft Edge pretraživači imaju 18,78 %, odnosno 4,3% tržišnog udela. Pretraživanjem tržišta veba dominira Google Chrome, sa 66,52% tržišnog udela, prema veb stranici za analizu veb stranice StatCounter.

Pročitajte i:  Gemini će uskoro ući u vaše DM 

Mozzila u svom istraživačkom izveštaju ukazuje da se čak i kada se alternativni pretraživač preuzme i izabera kao podrazumevani, ova odluka se ne primenjuje u svim oklonostima.

„Provajder operativnog sistema će u nekim scenarijima zaobići ovu odluku i predstaviti sopstveni pretraživač umesto izabranog podrazumevanog, a u drugim slučajevima će nastojati da potkopa ili poništi ovu odluku.“

Mozzila je rekla da pošto BigTech nije uspeo bolje „regulatori, kreatori politike i zakonodavci su potrošili dosta vremena i resursa istraživajući digitalna tržišta.“ Shodno tome, trebalo bi da su stvorili dobru poziciju sa koje mogu da prepoznaju važnost konkurencije pretraživača i da deluju tako da spreče dalju štetu po potrošače usled kontinuirane neaktivnosti i stagnacije konkurencije.

Izvor: indiatvnews

Facebook komentari: