Novi Google reCAPTCHA v3 sistem ne zahteva interakciju korisnika

Prošlo je više od 10 godina od kako je Google lansirao svoj sistem za detekciju robota, reCAPTCHA. Od 2017. godine korisnici su da bi dobili pristup sajtu morali da identifikuju nejasan tekst, a zatim da kliknu na mali kvadratić i time potvrde da je u pitanju čovek, a ne robot. Više to nije slučaj. Google-ov reCAPTCHA v3 eliminiše potrebe za interakcijom korisnika, već se oslanja adaptivnu analizu rizika kako bi identifikovao robote.

Nova verzija je pokrenuta u pozadini, i daje ocene od 0,1(loše) do 1(dobro) za interakcije i ponašanje na sajtu. Administratori sajta mogu da na osnovu ovih ocena odluče kako žele da njihov sajt reaguje, i tu imaju šansu da biraju između tri opcije.

Google je na Webmaster blogu objasnio ove opcije. „Prva, moćete da postavite prag koji određuje koji korisnici mogu da prođu dalje, a kojima je potrebna dodatna autentifikacija ili verifikacija broja telefona. Druga opcija omogućava kombinovanje ocena sa sopstvenim signalima kojima reCAPTCHA ne može da pristupi – kao što su profili korisnika ili istorija transakcije. Treća, korišćenje reCAPTCHA ocena kao jednog od signala koji će pomoći modelu za mašinsko učenje da se bori protiv zloupotreba.“

Pročitajte i:  Uskoro redizajn Chrome pretraživača

Dobra vest za korisnike je to što se očekuje da će u budućnosti biti moguće pretraživanje bez prekidanja, s obzirom da većina sajtova koristi Google-ov API. Međutim, sve ovo deluje kao dodatan rad za administratore sajtova. S druge strane, mnogim vlasnicima sajtova značajna je činjenica da preuzimaju kontrolu nad reakcijama sajta na promet, bez potrebe da Google odlučuje o tome.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.