Novi sporazum RATEL-a i eUprave

U prostorijama RATEL-a danas je potpisan sporazum o saradnji između Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL) i Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije. Sporazum su potpisali dr Vladica Tintor, direktor RATEL-a, i dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Sporazum podrazumeva uvođenje novih sistema elektronske uprave, iskorišćenje postojećih kapaciteta Kancelarije i RATEL-a za potrebe daljeg razvoja sopstvenih informacionih sistema, korišćenje kapaciteta informaciono-komunikacione mreže republičkih organa i kapacitete državnog data centra. Pored toga, ovaj sporazum predviđa korišćenje nacionalnog portala otvorenih podataka, kapaciteta centra za informacionu bezbednost (CERT), međusobnih razvojnih, obrazovnih, istraživačkih i drugih kapaciteta informacionih tehnologija i elektronske uprave, kao i saradnju u pripremi projekta finansiranih iz međunarodnih i nacionalnih fondova.

Dozvole za korišćenje radio-frekvencija u Srbiji sada mogu da se podnesu i elektronskim putem, na brz i jednostavan način i u vreme koje odgovara podnosiocima. Na ovaj način se procedura izdavanja dozvole ubrzava 50%, a potreba za štampanjem dokumenata je znatno smanjena. Zahvaljujući sporazumu koji su danas potpisale RATEL i Kancelarija, omogućeno je i elektronsko plaćanje i praćenje svih uplata vezanih za ovu uslugu. Nova elektronska usluga pod nazivom „Pojedinačne dozvole za korišćenje radio-frekvencija“ dostupna je i na internet šalteru u okviru RATEL-ovog sajta www.ratel.rs. Usluga omogućava podnošenje zahteva, dostavljanje tehničke dokumentacije, plaćanje naknade i preuzimanje dozvola za korišćenje radio-frekvencija u elektronskom obliku.

„Korišćenjem nove usluge podnosioci zahteva će na brži i sigurniji način dostavljati podatke, što će poboljšati i ubrzati proces odlučivanja i izdavanja dozvola za korišćenje određenog radio-frekventnog opsega. Usluga je dostupna samo registrovanim korisnicima koji se verifikuju kvalifikovanim sertifikatom. Svaki korak u elektronskom podnošenju zahteva i izdavanju dozvole se digitalno potpisuje, čime se čuva autentičnost dokumenata“, izjavio je dr Vladica Tintor, direktor RATEL-a.

„Vlada Republike Srbije je napravila novi pomak u digitalizaciji državne uprave. Stvaranje moderne, efikasne i jednostavne elektronske uprave, kao preduslov stvaranja transparentne i ekonomične javne uprave, jedan je od glavnih zadataka ove Vlade. Građani i privreda Srbije moraju biti u centru pažnje javne uprave, koja im mora omogućiti laku i dostupnu uslugu. Upravo danas sa RATEL-om demonstriramo novu uslugu za privredu Srbije u procesu podnošenja zahteva, plaćanje nadoknada, obrade zahteva, donošenja odluka i izdavanja dozvola za korišćenje radio-frekventnog opsega. Kancelarija u procesu izdavanja dozvola je integrisala servis ePlaćanje koji omogućava plaćanje, jednoznačno praćenje svih uplata i oslobađa podnosioce zahteva od dodatnih dostavljanja potvrda o plaćanju u procesu izdavanja dozvole“, rekao je dr Mihailo Jovanović direktor Kancelarije. On je dodao da će nove mogućnosti servisa ePlaćanje poboljšati i upotpuniti uslugu RATEL-a jer će uskoro biti omogućeni različiti modeli elektronskog plaćanja putem elektronskog bankarstva, platnih kartica i drugih vidova bezgotovinskog plaćanja.

Pogledajte i: Zakonsko održavanje video nadzor sistema – Portal Videonadzor.Net
Facebook komentari: