Održan 4. Digital Day

IAB Srbija, asocijacija za podršku razvoju digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji, 7. maja u Domu omladine Beograda organizovala je četvrtu po redu stručnu konferenciju Digital Day. S obzirom na to da trendovi u konzumiranju i razmeni digitalnih sadržaja govore da se danas najveći deo onlajn komunikacije odvija na društvenim mrežama, i to sve više putem mobilnih uređaja, ove godine konferencija je bila posvećena „povezivanju potrošača u pokretu”.

dd7

Program je otvorio Vladimir Aranđelović, predsednik Upravnog odbora IAB Serbia i medija menadžer u agenciji Direct Media, koji je predstavio rezultate najnovijeg Mind Take istraživanja. U 2013. godini u Srbiji je zabeležen rast internet penetracije od  6% i rast ulaganja u onlajn oglašavanje od 13%. Takođe, primetan je i rast upotrebe mobilnih uređaja, tableta i pametnih telefona za pristupanje internetu. Fejsbuku sa računara pristupa 48% korisnika u Srbiji, sa mobilnih telefona i tableta 8%, a 38% njih koristi i računare i mobilne uređaje za tu namenu. Sa računara tvituje 14%, sa pokretnih uređaja 7%, a sa oba uređaja 10% korisnika Tvitera. Svega 6% ispitanika u Srbiji reklo je da ne koristi Fejsbuk dok Tviter ne koristi čak 68% njih.

Pročitajte i:  Digital Day 2018: Kakvo je stanje digitalne industrije u Srbiji?

Ionel Naftanaila, direktor tehnologije i poslovanja IAB Europe, u svom izlaganju govorio je o regulaciji digitalnog tržišta Evrope, o pitanju zaštite privatnosti kome evropski zakonodavci poklanjanju veliku pažnju i samoregulaciji kao mogućem rešenju ovog problema. Prezentujući rezultate iz najnovijeg IAB Adex istraživanja, Naftanaila je naveo da je 37% ispitanika izjavilo da ne koristi servise za lociranje zbog straha za svoju privatnost. Pored toga, Naftanaila je izneo zanimljiv podatak da je u interaktivno oglašavanje u SAD, čija se vrednost u prošloj godini procenjuje na 42,8 milijardi dolara, prvi put uloženo više sredstava nego u broadcasting TV oglašavanje (nije uključeno oglašavanje na kablovskoj TV).

Emila Pavlovski, iz kompanije Gemius, je izneo podatak da se internet penetracija i „saobraćaj” na mobilnim uređajima u regionu Centralne i Istočne Evrope ubrzavaju. Najrazvijenije je tržište Češke sa internet penetracijom od 96%,  dok se Srbija (58,8%) nalazi ispred Hrvatske (58%), Rumunije (51%) i Turske (42%). Fragmentaciju platformi sa kojih se pristupa internetu, on vidi kao veliki izazov za onlajn industriju. „Ukoliko žele da uhvate pažnju potrošača, agencije i oglašivači moraju se prilagoditi ovom trendu i ponuditi adekvatna kreativna rešenja za različite uređaje”, istakao je Pavlovski.

Pročitajte i:  Digital Day 2018: Kakvo je stanje digitalne industrije u Srbiji?

Timotej Gala iz kompanije Httpool, govorio je o programmatic oglašavanju, odnosno o automazaciji procesa zakupa digitalnog oglasnog prostora, koja znatno olakšava planiranje medija, dok je Viktorija Grigorian iz Microsoft Advertisinga pričala o oglašavanju na Skajpu, koji trenutno ima oko 340 miliona aktivnih korisnika.

Na četvrtom po redu Digital Day-u, posetioci su bili u prilici da čuju izlaganja i drugih uglednih svetskih stručnjaka iz oblasti digitalnog marketinga kao što su Kalin Rotarus, direktor kompanije BCCR, Akoš Sabo iz agencije Adaptive Media, i Rupert Slejd, jedan od lidera PhD Worldwide za Centralno-Istočnu Evropu, koji je i ove godine održao zanimljivo predavaje o promenama koje će „veliki podaci” doneti u industriji oglašavanja.

Facebook komentari:
Tagovi: ,