Online marketing za 2017. godinu

Strani časopisi objavili su brojna predviđanja o on-line marketinškim trendovima koji nas čekaju u narednoj godini. Ipak, to su globalna kretanja, a mi se u njih uklapamo samo online‑om, ali ne i marketingom…

PCPress.rs ImageMožemo prilično precizno da pretpostavimo šta nas ove godine čeka, a koliko će se to marketinški „primiti“ na naše tržište, ostaje da vidimo. U nastavku ovog teksta pogledajte neke trendove koji će, po mom mišljenju, dominirati, a vreme će pokazati kako će i da li će oni promeniti našu svakodnevicu.

Proširena i virtuelna stvarnost

Pojava pokemona (proširena stvarnost) i masovna prodaja VR naočara i igara (virtuelna stvarnost) su samo početak nove ere u marketinškoj sferi, koja će sve više koristiti ovakve proširene oblike oglašavanja, aplikacija i različitih korisničkih iskustava. U proširenu i virtuelnu stvarnost moraće malo više da se uloži, pa će možda naša marketinška scena malo sporije usvojiti ovakav oblik oglašavanja. Mnogo zavisi i od upućenosti i kompetentnosti marketinških stručnjaka, kao i njihove pametne raspodele ulaganja budžeta.

Ekspanzija live sadržaja

Gotovo svaka popularna aplikacija za razmenu poruka i drugih sadržaja ima opciju postavljanja kratkotrajnih live video‑sadržaja. U početku bio je to Snapchat, zatim su usledili Instagram, Twitter i Facebook krajem 2016 godine. Kod nas su trenutno najpopularnije insta‑priče različitih „influensera“ i običnih smrtnika koji svaki dan na svom Instagram profilu dele live video‑sadržaje i vode pratioce kroz svoju svakodnevicu.

Sve se svodi na sadržaj u trenutku, a mnogi svetski brendovi već su počeli da ga koriste za kreiranje zanimljivih dnevnih priča i storytelling u različitim oblicima. Izvesno je da će 2017. live streaming preuzeti online scenu kako kod pojedinačnih osoba, tako i kod brendova koji imaju vremena i novca za ulaganje u ovakve oblike oglašavanja i content marketinga.

Korisnik/potrošač je kralj

Kako su titulu kralja nosili content marketing, pa video‑marketing (Content is a king), polako dolazi i red na onoga ko je u centru svake marketinške kampanje, a to je čovek, odnosno korisnik ili potrošač sa svojim interesima, potrebama i željama. Online tržište je prezasićeno, svi sve vidimo i niko ne vidi ništa, zato polako postajemo svesni da je čovek centar svega i da mu tako treba i prilagoditi poruke.

Kada je kompanija Telenor počela svojim korisnicima na društvenim mrežama da se obraća neposrednije i u drugom licu jednine, mnogi su to kritikovali kao neprofesionalno. Primer kompanije Telenor samo pokazuje da oni koji se bave društvenim mrežama u toj kompaniji zaista razumeju s kim razgovaraju i spremni su da preuzmu rizik i budu prvi u tome. Pored toga, možemo očekivati i da će u Novoj godini sadržaj postati personalizovaniji nego ikad. Kampanje će se okretati sve užim nišama, a svakom pojedincu ponudiće se takav nivo interakcije u kom se on oseća kao da je deo neke šire priče. Tu dolaze na scenu proširena, virtuelna stvarnost, kao i video od 360 stepeni.

Dominantno mobilno oglašavanje

Primetno je da se desktopi i laptopi sve manje koriste. Mobilni telefoni su s nama u prevozu do posla, u čekaonicama, dok šetamo gradom, u šopingu ili na kafi. Zato ove godine treba najviše ulagati u oglase koji su prilagođeni mobilnim platformama, a rezultati na desktop‑u će gubiti na značaju. Personalni računari ostaće glavno sredstvo za rad, dok mobilni uređaji vode glavnu reč u našim životima. Preskakanje sadržaja, znano kao skip, postalo je uobičajeno. Tekstove delimo nakon pročitanih naslova, a sadržaje skrolujemo brzinom svetlosti. Prosek online pažnje svakog pojedinca traje oko osam sekundi koje treba što bolje iskoristiti na onim platformama koje ljudi najviše koriste.

@JovanaVu

(Objavljeno u časopisu PC#239)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: