BIZIT plus

Pametna haljina otkriva koliko su česta uznemiravanja u klubovima

U pokušaju da ukažu na to kolika je rasprostranjenost seksualnog uznemiravanja, švajcarska kompanija za proizvodnju napitaka Schweppes i brazilska advertajzing agencija Ogilvy, udružili su se u na projektu „Dress for Respect“. Zajednički su stvorili pametnu haljinu opremljenu senzorima koja beleži svaki put kada neko dodirne nosioca – što se za žene koje su testirale haljinu u brazilskom noćnom klubu, dogodilo previše puta.

PCPress.rs Image

Prema videu koji je Ogilvy proizveo za kampanju, senzori ušiveni u haljinu detektuju svaki dodir, a zatim ga prenose preko WiFi-a na kontrolnu jedinicu. Kada muškarac dotakne ženu koja nosi pametnu haljinu u predelu njene nadlaktice, na primer, ista oblast zasvetli na prikazu haljine na ekranu računara kontrolne jedinice. Detektuje čak i intenzitet dodira, jer senzori ne beleže samo prisustvo dodira, već i njegov pritisak.

Tokom trajanja eksperimenta, za manje od četiri sata u brazilskom noćnom klubu, muškarci su zgrabili, pipkali i pomilovali tri žene koje su nosile pametnu haljinu ukupno 157 puta – što znači više od jednog dodira po ženi svakih pet minuta.

Pročitajte i:  Amerikanac mora da plati 9,9 miliona dolara zbog spam telefonskih poziva

Naravno, ovo nije prvi ili jedini primer da se tehnologija koristi kako bi se skrenula pažnja na uznemiravanje i maltretiranje. Žrtve uznemiravanja na radnom mestu mogu da koriste AI aplikaciju Talk to Spot da dokumentuju svoja iskustva. Oni koji su zlostavljani na ulici mogu da podele svoju priču preko Hollaback! platforme. Naravno, teško je govoriti o seksualnom uznemiravanju bez uočavanja uticaja društvenih mreža i #MeToo pokreta.

Ove žrtve možda nikada nisu imale priliku da svoje priče podele tako širokoj publici pre nastanka ovakve tehnologije, tako da je njena primena u svrhe podizanja svesti korak u pravom smeru.

Izvor: Futurism

Facebook komentari: