Panel: Najlepše je kod kuće | BIZIT2020

Najzad, BIZIT je okončan panelom Najlepše je kod kuće. Rad od kuće je u modi, i mnogi su ga zdušno pozdravili. Međutim, pokazuje se da takav rad ima i svojih mana, baš kao i prednosti. Šta sa učenjem od kuće? Možemo li prilagoditi nastavu u našim školama i na našim fakultetima ovakvom vidu obrazovanja? Šta se radi na ovom polju i kakva su sve rešenja na raspolaganju?

PCPress.rs Image

Sam panel je, kao i cela konferencija, održan hibridno, te se deo panelista javio putem video linka a deo uživo, sa bine Kluba Poslanika. Katarina Marković, HR direktor Roaming Grupe se javila putem video linka dok su Zoran Labrović, Endava, Vladimir Marković, Digital Transformation Manager u Comtrade System Integration-u, Nikola Rokvić, muzičar, CEO & co-founder YouBox-a, prof. dr Milo Tomašević, dekan Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Beogradu i Jasmina Nikolić, CEO Agile Humans, koja je obavljala i funkciju moderatora diskusije bili uživo prisutni.

Panelisti su govorili ne samo o svojim industrijama i edukativnim ustanovama već i o svom ličnom doživljaju, šta se promenilo u njihovim životima i kako sada organizuju posao s porodičnim i ličnim životima. Svi su smatrali da se sada bolje usklađuju posao i porodični život. Ipak, u nekim situacijama je obavljanje poslova otežano usled novih uslova, tako da u tim situacijama ipak posao trpi. Zoran je rekao da mu je „najteže bilo uskladiti posao i obaveze kod kuće“ s čime se Vladimir složio: „Bilo je jako teško iskombinovati poslovne i privatne obaveze“. Dekan Tomašević je rekao da je „odavno navikao na rad od kuće“, dok je Katarina rekla da je njen “posao HR direktora prilično otežan ovom situacijom“. Nikoli zatvaranje nije teško palo jer je navikao da budem uz svoju porodicu, dok je Vladimir rekao da je „bio je izazov navići ljude na novonastale promene. Produktivnost je skočila u ovim uslovima.“

Kriza podstakla produktivnost?

Drugim rečima, ima i onih koji se raduju povratku u kancelariju, to su uglavnom oni koji imaju decu, dok oni drugi ipak više vole da rade od kuće. Veliki izazov za kompanije i organizacije će u narednom periodu biti kako da se prilagode pojedincu. Mnoge kompanije su rad od kuće smatrale prednošću i pre krize, ali je sada to postala nova normalnost. Naravno, za očuvanje produktivnosti je neophodno koristiti i odgovarajuće alate. Prelazak na rad od kuće zahteva izuzetan nivo tehničke podrške kako bi se odgovorilo brojnim zahtevima za pristup, rad, sisteme za kontrolu i tako dalje. Kompanije uglavnom koriste kombinovani model, pokušavajući da pronađu optimum između neophodnog nivoa operacija i produktivnosti. Posebno je interesantan primer Endave, koja je merila produktivnost u fazama dominantnog rada od kuće spram ranijeg rada. Ispostavilo se da je produktivnost u prvi mah porasla kada je reč o radu od kuće, ali se s vremenom ustalila i našla na onom nivou koji je važio i pre pandemije, što u praksi znači da je učinkovitost rada od kuće i iz kancelarije bila ista.

U kompaniji Roaming su uočili sličnu stvar – produktivnost je na sličnom nivou, s tim što se produktivnost u vremenu od devet do pet smanjila, ali se rad praktično rastegao i na druge sate, tako da ukupno gledano po danima produktivnost jeste očuvana i otprilike je ostala na istom nivou. Sve u svemu – pandemija uglavnom nije uticala na produktivnost, barem kada je reč o učesnicima našeg panela i kompanijama i ustanovama u kojima su zaposleni. Katarina je zaključila da je „Kriza pokazala da kompanije koje su fleksibilne mogu i ovako ekstremne situacije lako da prevaziđu. Fleksibilnost i komunikacija je jedino što nam je potrebno za prevazilaženje krize“ dok je dekat Tomašević rekao da su „Studenti za 10% bili uspešniji nego ranije. Mnoge nastavnike je situacija pogurala da poboljšaju svoja predavanja“. Moderator Jasmina je za kraj zaključila da je „Ključno je osluškivati zaposlene“. Ceo panel možete pogledati u video snimku ispod.

Ukoliko vam se dopada sadržaj konferencije, pozivamo vas da nam se pridružite na zvaničnom BIZIT YouTube kanalu i zapratite nas tako što ćete pritisnuti dugme Subscribe, kako bismo sledeće godine bili još bolji i brojniji.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: