Pet načina kako da digitalnom analitikom dođete do realne slike brenda

“Vaš brend je ono što ljudi govore o njemu dok vi niste u sobi”, citat je Jeff Bezosa koji savršeno opisuje fenomen koji se javlja u poslovnoj praksi. Naime, nije retka pojava da vlasnici biznisa imaju jednu sliku o svom brendu ili proizvodu, dok njihovi korisnici imaju drugu, često potpuno suprotnu sliku. 

cyberspace, augmented reality, technology and people - man in 3d glasses with virtual screens over glitch effect

Pažljiva analiza sopstvenog brenda se ne završava onog trenutka kada se plasira na tržište, jer tek tada predstoji praćenje proizvoda u odnosu na tržište, konkurente i naravno, krajnje korisnike. Pojedine metode digitalne analize mogu da budu veliki saveznici pri praćenju utiska koji korisnici imaju o proizvodu, a posebnu pažnju bi trebalo obratiti na sledećih pet stavki:

Praćenje komentara na društvenim mrežama

Komentari koji korisnici ostavljaju na društvenim mrežama od velike su važnosti za brendove. Iako komentari na društvenim mrežama, kao i na sajtovima, odaju utisak da ih korisnici olako ostavljaju i da često napišu nešto što ne bi rekli uživo, većina ovih komentara je iskrena. Čak i broj lajkova na pojedine komentare može da pokaže kakvo je većinsko raspoloženje prema proizvodu koji plasirate. S obzirom na to da praćenje i analiza društvenih mreža nije baš lak posao i zahteva određeno znanje i vreme, mnoge kompanije se odlučuju za angažovanje specijalizovanih agencija koje pružaju monitoring društvenih mreža i online medija.

Pročitajte i:  TOP 50 - Izabrali smo najbolje sa društvenih mreža u Srbiji za 2018.

Odabir prave društvene mreže

Iako postoje pravila i metrike prema kojima vidimo koja ciljna grupa je više prisutna na kojoj društvenoj mreži, ponekad se može pokazati da opšta analiza ne važi za svaki pojedinačan proizvod. Često se kao ključan potez u odnosu na konkurenciju može pokazati dugoročno ulaganje i prisutnost na društvenoj mreži koja možda nije u startu prepoznata kao idealna za proizvod. Ovo osim prednost u odnosu na konkurenciju, može doneti i kontakt sa širim krugom kupaca.

Praćenje PR vesti

U praćenju plasiranih PR objava ne radi se samo o praćenju dogovora koji je ostvaren sa medijima, nego i o merenju rezultata tih objava. Ako se pažljivo analiziraju PR vesti i, naravno, komentari na njih, može se videti ne samo šta korisnici misle o brendu, već i to da li je odabran dobar medij i rubrika za saradnju. Ponekad se pokaže uspešnijim objavljivanje PR vesti u manjem, specijalizovanom mediju, nego u velikim, informativnim medijima. Isto tako, analizom komentara na PR vesti može da se oceni i koliko se korisnicima svidela kampanja proizvoda i da li je pogođena ciljna grupa. Startap kompanija Digital Element prva je na našim prostorima razvila softver za čitanje i razumevanje srpskog jezika, te ima mogućnost praćenja svih vesti i PR objava, ali i merenje sentimenta potrošača prema određenoj kampanji ili proizvodu.

Pročitajte i:  Digitalni marketing – sektor u kom se lako dolazi do odlično plaćenih poslova

Merenje uspešnosti postova

Iako svaka društvena mreža ima svoju analitiku, za njenu potpunu i duboku analizu najbolje je anagažovati profesionalce. Kada sami vršite analizu svojih postova to vam može doneti velike koristi, ali isto tako i oduzeti percepciju i mogućnost šireg sagledavanja slike i konteksta koji daju profesionalci koji se bave analizom digitalnih medija – društvenih mreža i online medija. Analiza postova će pokazati ne samo kako ljudi reaguju na njih, već i koji tip sadržaja najbolje prolazi kao i koji je najbolji tajming za njegovo objavljivanje.

Praćenje komentara na forumima

Ponekad forumi mogu da budu značajniji nego društvene mreže, jer u svojim diskusijama okupljaju ljude koji su zainteresovani za tu specifičnu temu. Komentari proizvoda, recenzije, ali i komentari određenih kampanja česta su tema foruma. Startap kompanija Digital Element pionir je na našim prostorima po tome što nudi prikupljanje i analizu komentara plasiranih na forumima, a oni kompanijama mogu da budu od velike koristi.

Analizi sopstvenog brenda treba pristupiti odgovorno i studiozno, uz angažovanje profesionalaca onda kada je to potrebno. Digitalna analitika može da donese znanje kako da korigujete elemente koji nisu u skladu sa definisanim strategijama i poslovnim ciljevima i ideje kako da razvijate brend i iskoristite svu njegovu snagu.

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.