Pionir kratkih epizoda: Quibi prodaje svoje serije

Početkom 2020. godine pojavio se Quibistreaming servis koji je ponudio kratke epizode, te serije preselio na telefone korisnika. Ispostavilo se da se pojavio u nevreme, kada su korisnici širom sveta bili zatvoreni u svoje kuće, i serije pratili preko većih ekrana. Servis je ugašen nakon samo šest meseci, ali se sada čini da ima nade za sadržaje koje je emitovao.

PCPress.rs Image

Quibi je ponudio epizode koji nisu trajale duže od 10 minuta, čime je privukao veliku pažnju odmah nakon što je 6. aprila 2020. pušten u rad. Opisivali su ga kao najneobičnijeg rivala kompanije Netflix, a od servisa se očekivalo mnogo. Realnost je ipak drugačija, te je rast broja korisnika bio „anemičan“, što je samo šest meseci kasnije dovelo do gašenja.

Osnivač platforme – Jeffrey Katzenberg – je očekivao veliki uspeh i isticao da je u pitanju nešto sasvim novo, napravljeno „od nule“, pa zbog toga nema raskošan katalog sadržaja, što je osnovni razlog zbog kojeg korisnici biraju neki servis. Quibi je u maju imao oko 1,3 miliona aktivnih korisnika, što je sitnica u poređenju sa 50 miliona, koliko ima Disney, ili 183 miliona, sa koliko raspolaže Netflix. Probni period je trajao 90 dana, a nakon toga se za gledanje plaćalo 4,99 dolara sa reklamama, te 7,99 za sadržaje bez reklama. Još jedna nevolja je bila i u tome što je Quibi bio dostupan samo u Sjedinjenim Američkim Državama i Kanadi, dok su Netflix i Disney otvoreni za skoro ceo svet.

Pročitajte i:  Frances Haugen i pad Facebook-a, WhatsApp-a i Instagram-a

PCPress.rs Image

Quibi je bio namenjen onima koji su stalno u pokretu, te nemaju vremena za višesatne programe, što je postalo besmisleno od trenutka kada su svi zatvoreni u karantin. Eksperti su isticali da loš početak nije iznenađenje, budući da je u pitanju samo mobilna platforma, a u vreme kada se većina servisa prostire na sve uređaje. Kratke epizode jesu bile osveženje, posebno za one koji nemaju puno slobodnog vremena, pa su se mnogi nadali da će najuspešnije serije, poput The Stranger, pronaći druge kuće za sledeće sezone.

Želje bi uskoro mogle da se ostvare, budući da je Roku zainteresovan za Quibi serije. Još uvek nije sigurno da će do dogovora doći, a vlasnik Quibi platforme je ranije već pokušao da za serije zainteresuje Facebook i NBCUniversal.

Izvor: The Verge

Facebook komentari:

Tagovi: , , , , , ,