Poboljšane su performanse Microsoft Teams aplikacije za desktop računare – da li ste primetili?

Microsoft je implementirao više osnovnih poboljšanja u svoj Teams desktop klijent za koji tvrdi da je doneo poboljšanja u latenciji za ključne scenarije.

PCPress.rs Image

Microsoft-ovi alati za saradnju su imali nadogradnju i povećanje performansi

Džef Čen u novom postu na blogu objašnjava da se najnovija poboljšanja latencije „uglavnom pripisuju nadogradnji framework-a, koju smo predstavili ovog meseca”. Nadogradnja bi trebalo da bude vidljiva za korisnike aplikacije Teams na Windows-u i Mac-u. „Nadograđeni Teams framework pruža tehničke prednosti, uključujući brže prikazivanje HTML stabla, pokretanje JavaScript-a i efikasniju serijalizaciju nizova“, napominje Čen. Dakle, šta korisnici treba da primete? Prema Microsoft-u, najčešća radnja za korisnike je prebacivanje između različitih četova, kanala i fidova aktivnosti.

U poređenju sa junom 2020., prebacivanje između četova je 32% brže, dok je prebacivanje između kanala 39% brže. Izdanje iz juna 2022. donelo je 20% brže prebacivanje između čet tredova i 28% prebacivanje između tredova kanala. Od nadogradnje framework-a, vreme pridruživanja se poboljšalo za 21%, dok se odzivnost tokom sastanaka „poboljšala“. Jedan primer je da podizanje ruku tokom sastanka ima 16% manje kašnjenja u odnosu na prethodnu verziju. Ovo su pristojni dobici i važni su s obzirom na to koliko su Teams postali centralni za njegovu priču programera.

Pročitajte i:  Microsoft-ov novi OneDrive dizajn počinje da se primenjuje  

Teams ima oko 270 miliona korisnika, a Microsoft svakog meseca dodaje nove funkcije vezane za veštačku inteligenciju i u februaru 2023. će lansirati Teams premium za 10 dolara mesečno po korisniku. Teams su uključeni u Office 365/Microsoft 365 dok će Premium dodatak biti ponuđen za više pretplata za preduzeća. Politika licenciranja je zasnovana na organizatoru sastanka, što znači da učesnici bez Teams Premium-a mogu da koriste premijum funkcije (sa izuzetkom Inteligentnog rezimea), sve dok sastanak organizuje korisnik sa licencom za Teams Premium. Mark Langton iz Microsoft-a, odgovarajući na komentare na Čenovu objavu, priznao je da kompanija ima još posla da smanji iskorišćenost CPU-a. „Kao što kažete, korišćenje resursa je i nama na prvom mestu i nastavićemo da ulažemo u poboljšanje“, napisao je Langton.

Što se tiče pomeranja sa Electron-a, Longton je potvrdio da Teams arhitektura i dalje koristi Electron, ali ne isključuje da bi se u budućnosti moglo dogoditi pomeranje sa Electrona. „Sve ove promene su na trenutnoj arhitekturi aplikacije koja koristi Electron i ovo ne najavljuje nikakvu novu arhitekturu“, napisao je Longton. Desktop klijent je razvijen na Electron-u, koji koristi Chromium mehanizam za renderovanje – iza Edge-a i Chrome-a – za renderovanje. Electron je okvir za pravljenje desktop aplikacija. Microsoft je radio na „Teams 2.0“, koji će navodno pomeriti desktop aplikaciju sa Electron-a u potrazi za boljim performansama. Međutim, kako je Longton objasnio u junu, kada je isticao napredak u performansama timova, ključne promene u pozadini uključivale su prelazak sa Angular JavaScript okvira na React i „nadogradnju Electrona“ umesto da se kreće sa njega.

Pročitajte i:  Microsoft spaja Windows i Surface timove pod jednim krovom

Izvor: Zdnet

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,