Poboljšanja u nastavi informatike

Učenici petog razreda osnovne škole od 1. septembra dobijaju novi obavezan predmet– Informatiku i računarstvo. Cilj predmeta je da se razvija digitalna pismenost učenika je da osposobi đake u Srbiji da razlikuju bitne od nebitnih, kao i tačne od netačnih informacija koje dobijaju putem Interneta i da ih rešavaju na digitalan način.

PCPress.rs Image

„Deca su sada žitelji digitalnog društva. Hajde da im napravimo obrazovno okruženje u kojem će moći da iskoriste te lako dostupne informacije.  Ako je oko škole mnogo plastičnog otpada, hajde da im napravimo mobilnu aplikaciju koja će im pomoći da pronađu rešenje za taj problem. Moći ćemo da budemo proaktivni,“ rekla je Katarina Aleksić, nastvanica informatike OŠ „Branislav Nušić.“

Premijerka Srbije Ana Brnabić ocenila je danas da će informatika i računarstvo, kao povezan predmet, pomoći osnovcima da savladaju osnove programiranja i kodiranja i da počnu da razmišljaju analitički. Brnabić je rekla da je ovaj projekat realizovan za manje od godinu dana i da je na njemu rađeno timski.

Pročitajte i:  BeotelNet: Pouzdana adresa za hosting

“Uspeli smo da za manje od godinu dana umrežimo škole, da nabavimo svu potrebnu opremu, da napravimo programe i da obučimo sve nastavnike da bi ovo odsutra krenulo. Ovaj projekat je pokazao da javna uprava ne mora da bude spora, troma i neefikasna”, rekla je premijerka Srbije Ana Brnabić.

Ministar prosvete Mladen Šarčević kazao da se ozbiljne promene nastavnog plana očekuju od 2018. godine, a da je peti razred deo reformske pripreme. Prema njegovim rečima, obezbeđeno je dovoljno računara  za izvođenje nastave a predstoji i nabavka dodatnih računara. On je takođe naveo i da ima dovoljno nastavnika koji će predavati informatiku u petom i šestom razredu. Dodao je da je doneta odluka da se zaposli 40 servisera koji će se baviti održavanjem računara.

Nastava informatike će se izvoditi u 1.219 škola na 1.591 lokaciji za oko 69.400 učenika koje će podučavati 2.270 nastavnika.

Izvor: N1

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,