„Pobuna“ protiv naknada koje naplaćuje Apple App Store

Facebook se pridružio sve većoj grupi kompanija koje se javno žale na Apple-ov procenat zarade koji uzimaju preko svog App Store-a. Naime, ova kompanija uzima 30 procenata od svake uplate koja se izvrši prilikom kupovine aplikacija i plaćanja unutar nje.

PCPress.rs Image

Svoj stav Facebook je potvrdio i u praksi, kroz svoju novu funkciju podrške za kreiranje komercijalnih online događaja. Kompanija je objavila da će podržati poslovanje kompanija koje se bore da u ovim izmenjenim uslovima ostvare neki profit, pa najmanje godinu dana neće naplaćivati procenat za organizovanje tih događaja. To znači da će kompanije koje se odluče za ovakvu vrstu događaja moći da zadrže za sebe svu zaradu koju ostvare preko web i Android aplikacija.

Međutim, to neće biti slučaj sa iOS-om, jer Apple uzima svoj procenat od svake uplate u svakoj aplikaciji koja se nalazi na App Store-u. Facebook je bio veoma direktan u načinu kako je to javno obznanio. Rekli su da su kontaktirali Apple i zamolili ih da smanje svoj procenat od 30 odsto, ili da korisnicima omoguće da plaćanje izvrše kroz Facebook Pay sistem, kako bi kompanije mogle da ostvare što veću zaradu. Na žalost u oba slučaja odgovor je bio negativan. Zato se i na aplikacijama za iOS i Android nalaze različite informacije koje korisnici dobijaju prilikom plaćanja.

Pročitajte i:  Apple i Epic Games: Borba se nastavlja

Do ovoga je došlo samo 24 časa nakon što je Fortinite uklonjen sa App Store-a, jer je Epic Games aktivirao nov način plaćanja u njihovoj hit igri, pokušavajući da „zaobiđe“ Apple-ov visoki procenat. S obzirom da je odmah nakon toga pokrenuta i tužba protiv Apple-a, izgleda da je Epic Games već duže vreme planirao da uradi tako nešto i da je imao spreman odgovor na Apple-ovu reakciju.

Iz Apple-a su objavili da su pravila uvedena još od trenutka kada je App Store pokrenut i da oni ne planiraju da ih menjaju, jer su dizajnirana kako bi obezbedili bolje iskustvo korisnika i izbegli situacije da se preuzmu aplikacije koje ne rade.

Izvor: TechCrunch

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , ,