Posledice mehanizama za stvaranje Facebook zavisnosti

U poslednje vreme se sve više govori o načinima na koje je Facebook kreiran da stvara zavisnost, te na koje načine takvi mehanizmi utiču na najmlađe korisnike.

Sve je više onih koji su ranije radili u kompaniji Facebook, a danas govore o štetnim posledicama platforme, te Sandy Parakilas, bivši menadžer ove kompanije, na primer govori o tome da je cilj kompanije da privuče što više korisnika, te ih motiviše da svakodnevno koriste platformu, i da u tom procesu postoje negativni efekti, koji su kompaniji poznati, ali o kojima se ne govori.

Facebook je krajem 2017. priznao da preterano korišćenje, te pretraživanje ove društvene mreže može da učini da se korisnici osećaju loše, te su David Ginsberg, direktor odeljka za istraživanje ponašanja korisnika, i naučnica Moira Burke, u jednom blog postu izneli ovu, prilično iznenađujuću tvrdnju, koja osvetljava negativne strane korišćenja platforme. Prilikom tog istraživanja korišćeni su i podaci koje je Univerzitet u Mičigenu prikupio nešto ranije, a zahvaljujući kojima je zaključeno da se studenti koji 10 minuta provedu čitajući postove na Facebook-u osećaju znatno lošije od kolega koje su to vreme provele razgovarajući sa prijateljima, te postavljajući sopstvene postove na ovu društvenu platformu, a pre nego čitajući postove koje su drugi postavili. Tom prilikom su objavljeni i podaci da oni koji kliknu na četiri puta više linkova od prosečne osobe, ili „lajkuju“ isto toliko postova, beleže lošije mentalno stanje od onih koji to ne čine.

Pročitajte i:  Instagram radi na razvoju novog Reels feed-a

Danas se ponovo raspravlja o negativnim uticajima platforme, te stvaranju navike korišćenja ove društvene mreže, a ono što stručnjake najviše zabrinjava je lansiranje Facebook Messenger-a za korisnike od šest do dvanaest godina. Tako se u tom potezu prepoznaje težnja kompanije da privuče što mlađe korisnike koji bi platformu koristili što duže, a ističe se da ne postoje jasni standardi, niti znanja o tome šta tačno, te na koji način, deci najviše šteti u tom procesu.

Korisnici koji su kod sebe prepoznali zavisnost od Facebook-a govore o tome da na platformu postavljaju stvari koje su već ranije postavljali, te broje lajkove na osnovu kojih manje ili više procenjuju sopstvenu vrednost, a iz kompanije Facebook i dalje negiraju tvrdnje o stvaranju zavisnosti, i podsećaju da su Facebook i Instagram tu kako bi korisnike približili jedne drugima, te povezivali prijatelje i članove porodice.

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,