Problem pametne brave u automobilskoj industriji

Čini se da stručnjaci iz Bavarian Motor Works (BMW) misle da je fizički ključ stvar prošlosti u automobilskoj industriji, te direktor prodaje i marketinga Grupe BMW Ian Robertson smatra da je ključ za automobil “mrtav” i da će ga “zameniti pametni telefon”.

PCPress.rs Image

Proizvođači su već dodali određene opcije u pametne telefone, ali još uvek nisu u potpunosti izbacili ključ. U nekoliko poslednjih godina u mnogim novim automobilima fizički ključ zamenjen je senzorom za blizinu, koji komunicira uz pomoć jedinstvene elektronske kartice koja ima ulogu ključa. Upravo zbog toga mnogi smatraju da davno uvedeni elektronski privezak za daljinsko otključavanje vrata automobila predstavlja “ostatak koji je evolucija prevazišla”.

Može da se nabroji bar nekoliko razloga zbog kojih je pametni telefon loša zamena za ključ, te se tako postavlja pitanje šta bi se dogodilo ako bi se baterija telefona ispraznila pre nego što bi vozač ušao u automobil ili ako bi ostao bez punjača. Upravo zbog toga mnogi proizvođači još uvek ne odustaju od elektronskog priveska za daljinsko otključavanje, budući da baterija ovog uređaja traje i po nekoliko godina.

Pročitajte i:  Xiaomi 14: Mali i ubitačan

Onima koji stalno uz sebe imaju pametni telefon moglo bi da se učini praktičnim da se što više opcija smesti u ovaj uređaj, te se korisnik tako oslobodi brige o drugim predmetima koji su mu neophodni u svakodnevnim aktivnostima. Tako su mnogi obične brave u svojim domovima već zamenili elektronskim koje se otključavaju uz pomoć pametnih telefona, te se tako oslobodili zveckanja ključeva u džepovima. Prvi problem na koji su naišli je što telefon mora da “prepozna” bravu da bi je otključao, što se ne dešava uvek, te je obično rezultat dugog i frustrirajućeg procesa. Drugi problem je u vezi sa tim što se telefoni ažuriraju bar dva puta mesečno, te je posle svakog update-a neophodno da se telefon ponovo “upozna” sa bravom. Tu su i problem koji se tiču trajanja telefona, budući da se preporučuje da se za jedan automobil uvek koristi isti uređaj, što može da bude problem, budući da je životni vek telefona oko tri godine, dok automobil traje značajno više.

Pročitajte i:  DELTA AUTO GRUPA predstavlja preko 60 BMW, MINI, HONDA i KTM modela na sajmu, kao i posebnu ekskluzivu sa DAKARA

PCPress.rs Image

Na ovogodišnjoj hakerskoj konferenciji DEFCON u Las Vegasu, čitava jedna hala bila je posvećena tome kako se mogu eksploatisati polovične mere sigurnosti ugrađene u modernu automobilsku tehnologiju, te se posebno naglasilo kako su savremeni automobili kompjuterizovaniji nego ikada ranije – tu su navigacioni sistemi, WiFi, automatsko ažuriranje softvera, te druge inovacije koje imaju za cilj da vožnju učine jednostavnijom. Problem je što automobilske tehnologije ne idu u korak sa sve manje bezbednim tehnološkim okruženjem, što mnoge vozače prepušta na milost i nemilost napadačima.Tako bezbednosni propisi za korišćenje vozila uglavnom ne uključuju upozorenja na elektronske napade, što je opasno, budući da su moderni automobili osetljivi na isti malver kao i kućni računari. I pored toga se od proizvođača automobila ne traži da obezbede elektronsku sigurnost automobila koje proizvode, što je prilično opasno.

Skeptici upozoravaju da je trend da se sve funkcije smeste u jedan uređaj opasan, te da napadačima omogućava da kroz samo jedan napad dođu do više podataka o korisniku. Tako se nadaju da će fizički ključ doživeti svoj povratak, ako ni zbog čega drugog, bar zbog toga što je otporan na hakerske napade.

Pročitajte i:  Južna Koreja pretpostavlja da su severnokorejski hakeri upali u ličnu poštu predsedničkog osoblja

Izvor: BestRide

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , ,