Problemi za muzičare i kako ih premostiti tehnologijom

Muzičari koji pokušavaju da se probiju na scenu se suočavaju sa iscrpljujućim i frustrirajućim problemima na svakodnevnom nivou, kako van tako i unutar svog kućnog studija. Postoji mnoštvo prepreka i problema koje treba savladati.

Rad unutar muzičkog kruga zahteva čelično strpljenje a muzička industrija nije izuzetak. Bend, menadžer, producent, agent ili promoter… svi oni imaju prepreke na svakodnevnom nivou, tako taj svet funkcioniše. Trik je izboriti se sa problemima i nastaviti napred ka ciljevima bez razočarenja. Kako tehnologija i stvari vezane za nju u ovom segmentu danas funkcioniše i na koji način može pomoći u svakodnevnim izazovima?

Inspiracija

Dobro je poznato da nije lako doći do inspiracije koja je neophodna i nužna da bi se oređeni projekat realizovao. Na primer, šta raditi kada se ideja pojavi niotkuda a DAW (Digital Audio Workstation) nije pri ruci? Telefon sa opcijom record može biti spas u zadatom trenutku. Složićemo se da je malo neprijatno snimati ideju u autubusu punom ljudi, ali ako ste inspirisani i kao rezultat inspiracije dobili tu ideju, dvadeset sekundi snimanja ne bi trebalo da predstavlja veliki problem. Slušalice u uši, pogled u telefon i ideja je tu.

Pročitajte i:  Roboti na njivama

Nema odgovora na Demo

Prvo što bi trebalo da se zna oko suočavanja sa demo razočarenjem jeste da je svaki bend, producent, pevač došao u poziciju da se razočara u demo samo zbog toga što nije dobio odgovor ili željenu pažnju. Rezultat kao takav ne mora da znači da je demo verzija loša, već da jednostavno nije došla do prave osobe. Nekada je potrebno više vremena i vežbe, a manje rada na jednoj pesmi konkrento, i na taj način učenje je efikasnije. Tada je manipulacija zvukom mnogo lakša i sam process pravljenja demo verzije je generalno olakšan i ubrzan. Mnogo je lakše i pravilnije prvo učiti teoriju i onda raditi.

Zaštita prava na internetu

Internet otvara brdo novih mogućnosi, šansi, izazova i prilika. Većina profesionalnih producenta nikada neće napraviti masterovan demo i okačiti na internet da bi ljudi videli odnosno čuli. Dobro se zna da se na internet ide zbog ideje i inspiracije. YouTube, Instagram, forumi…sve je to zlatna ruda inspiracije ali itekako služi i za krađu ideja. Što naravno, ne znači da ne bi trebalo oglašavati pesme, demo-e, već znači da bi onaj koji kači radove trebalo da bude oprezniji i dva koraka ispred onog koji sluša taj rad.

Pročitajte i:  Kako modernizovati data centar Hitachi hibrid-fleš infrastrukturom

 

Dobar mejl

Kada muzički producent svoju muzičku karijeru pokušava da podigneta sa tla, pojavljuje se deo u kome upoznaje ljude sa svojim idejama i projektima. Deo toga su mejl prepiske sa drugom stranom koju bi trebalo da uveri da je baš on drugačiji, bolji, vredniji i profesionalniji od drugih. Muzički producent bi trebalo da se uveri da su pesme gotove, i potom bira 2 pesme maksimalno, jer izdavačke kuće na svakodnevnom nivou dobijaju stotine mejlova koji sadrže ceo album. Šanse da takav fazon prođe su jedan prema milion. Drugi deo jeste da se pesme pripreme za pošiljku. Izdavačke kuće sve više gube strpljenja jer u mejlovima dobijaju pesmu dužine dva i više minuta i prag tolerancije je sve manji. Zbog toga bi pravilni mejl trebalo da sadrži određeni deo pesme u bitrejtu od 192 kb/s što je neki standardni opseg, dok bi 128kb/s bio minimum. Otrpremanje sadržaja se pre odvijalo preko CD-a koji bi se sastojao od biografije i diskografije, a danas se sve odvija preko World Wide Web-a.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Priča o integrisanim poslovnim rešenjima

Svaka izdavačka kuća ima svoju mejl adersu preko koje skapaju ugovore.  Zaključavanje foldera koristeći 7zip dodatno doprinosi situaciji, što se bezbednosti sadržaja tiče. YouSendIt, zippyshare, speedyshare su samo neke od internet stranica koje podržavaju otpremanje ovakvog saržaja. Slanje mejla bi trebalo da bude prijateljski nastrojeno (ipak u muzici nisu zahtevne kravate i aktovke). Evo jednog interesantnog predloga kako formulisati

 

 

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.