Reakcije na prvi iPhone nisu predskazale budućnost

Kada je Steve Jobs pre deset godina predstavio prvi iPhone, niko nije bio siguran šta bi o novom proizvodu trebalo da misli. Bio je prilično skup, nije imao 3G, nije bilo fizičke tastature, a nedostajao mu je i stylus. Kritičari su upozoravali da Apple ulazi u područje poslovanja na kojem neće ostvariti veliki profit, budući da se ukusi potrošača brzo menjaju. Većina nije bila ubeđena da bi uspeh iPod-a mogao da se ponovi.

Tadašnji izvršni direktor Microsoft-a, Steve Ballmer, iPhone je opisivao kao proizvod koji neće postati ništa više od muzejskog eksponata, te da će njegova kompanija dominirati u proizvodnji pametnih telefona u budućnosti. Tom prilikom je rekao kako “nema šanse da Apple osvoji značajan deo tržišta, te da će dobiti tek 2 ili 3%”. U trećem kvartalu 2016. godine iPhone je držao 11,5% tržišta, dok je Windows telefon u to vreme imao tek 0,4%.

Popularni TechCrunch, je u to vreme pisao kako je iPhone verovatno lansiran pre nego što je za to bio spreman, te da od ekrana osetljivog na dodir neće biti velike koristi. Predviđali su i da će virtuelna tastatura prilikom pisanja mejlova i poruka biti korisna koliko i telefon sa brojčanikom.

Pročitajte i:  Apple zvanično predstavio „pristupačni“ iPhone Xr

Kada se iPhone pojavio, Nokia je bila najveći svetski proizvođač pametnih telefona. Izvršni direktor kompanije u to vreme, Olli-Pekka Kallasvuo, poželeo je dobrodošlicu iPhone-u, te objasnio kako veruje da će Apple-ov iPhone dodatno stimulisati tržište. Jim Balsillie, u to vreme pomoćnik izvršnog direktora za BlackBerry (u to vreme Research In Motion Limited) rekao je kako iPhone neće bitno uticati na tržište, te ga opisao kao još jedan proizvod u mnoštvu izbora. BlackBerry je prestao da proizvodi svoje telefone 2016. godine.

Prvi iPhone je predstavljao miks tehnologija koje su u to vreme već postojale, pa se nije radilo o šokantnoj novini, ali je način na koji su ti delevi spojeni u celinu, te elegantni dizajn, ono što je učinilo da ovaj telefon promeni pravila kako na tržištu, tako i u okviru opšte potrošačke kulture.

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari: