BIZIT plus

Review: Panasonic FZ950 i FZ800 TV – Referentni OLED

Panasonic je ove godine ponudio FZ950 i FZ800 serije OLED televizora, pa nismo imali mogućnosti da ih probamo u „adekvatno” vreme pred letnje sportske akcije u Rusiji. Pošto su ovi modeli sada dostupni, konačno možemo da „bacimo pogled” i na njih.

Izbor OLED panela je očekivan, posebno kada se „puca” na profesionalni kvalitet slike studijskih monitora. Nova generacija OLED panela koje koristi Panasonic sada je još malo „svetlija i tamnija”. U prevodu, prikaz crne boje i svih tamnih nijansi još je bolji, što automatski daje i mnogo bolji kontrast. Ipak, interesantno je da OLED tehnologija nije udarna karakteristika FZ800 serije modela.

Novi HCX video-procesor predstavlja značajno unapređenje u odnosu na televizore prethodne generacije, iako su i do sada Panasonic-ovi video-procesori bili veoma visoko ocenjeni kod video-entuzijasta. HCX procesor uvodi upotrebu „3D LUT“ (tabelu palete boja), što pruža još veće mogućnosti za apsolutno precizan prikaz boje. Pored toga, ovaj procesor „procenjuje” prikazanu sliku svakih 100 ms i svaki put može da izvrši korekciju prikaza. Tako FZ800 ima bukvalno 100% DCI palete (Digital Cinema standard), što je za HDR prikaz od velikog značaja.

PCPress.rs ImagePodržana su tri HDR standarda: HDR10, HDR10+ i HLG. Podrška koja nedostaje je Dolby Vision, koji se dosta koristi za BlueRay, a i Apple TV koristi ovaj format. S druge strane, HDR10+ koristi Amazon za svoje video-servise, dok HLG koristi BBC za svoje 4K programe. Ovih standarda je previše, ali se još uvek vodi borba za HDR prevlast pa proizvođači kao što je Panasonic moraju da se opredele. HDR10+ je konkurentsko rešenje za Dolby Vision, pa zbog licenciranja nije moguće imati oba standarda u jednom uređaju. Zbog toga trenutno na tržištu ne postoji televizor koji podržava HDR10+ i Dolby Vision, pa nedostatak Dolby Vision podrške na FZ800 i nije do Panasonic-a. Na kraju, najbitniji je kvalitet slike koji pruža FZ800, a on je na izuzetno visokom nivou.

Iako spada u kategoriju „prisupačnijih” high-end OLED televizora, ovaj model ima THX sertifikaciju, što znači da je prošao sve rigorozne THX testove. Pošto je FZ800 u startu veoma dobro kalibrisan, najbolje rezultate videli smo u Normal modu. TrueCinema mod je onaj koji Panasonic preporučuje kao najbolju kombinaciju podešavanja za ovaj OLED panel, a tu je još par modova, zajedno sa dva THX režima, ali opet, našem oku Normal preset izgleda najbolje. Ovo je odlična stvar, jer u praksi znači da korisnik odmah po raspakivanju iz kutije može uživati u vrhunskoj slici sa izuzetno preciznom reprodukcijom boja, te nema potrebe da provede „ostatak večnosti” u ručnom podešavanju.

Slično važi i kada je u pitanju Panasonic IFC (Intelligent Frame Creation) i HDR Auto osvetljenje. IFC procesiranje pokreta najbolje je držati na low podešavanju ili ga eventualno isključiti. HDR Auto je funkcija koja automatski podešava nivo osvetljenosti ekrana i HDR raspona u zavisnosti od količine ambijentalnog osvetljenja. Kada ima dosta okolnog svetla, ovo je u redu, ali ponekad softver zna da previše „potamni” sliku.

Još jedan koristan režim jeste Game, jer se u njemu „kašnjenje ulaznog signala” smanjuje na 20 ms. Ovo je značajno za igranje. Kada treba povezati FZ800 sa izvorom video-signala, na raspolaganju su četiri HDMI ulaza, tri USB porta i integrisani Wi-Fi za sve Internet i DLNA potrebe. Ovde dolazimo do nešto slabije tačke ovog modela, jer softver u njemu nije baš najbolji. Panasonic My Home Screen platforma je u 3.0 verziji i bazirana je na Firefox OS-u, ali izgleda malo zastarelo i ne uklapa se baš sa svim drugim odličnim karakteristikama ovog televizora. Ipak, sve bitne funkcionalnosti su tu, a mala kompleksnost interfejsa omogućava mu da bude pristojno brz.

Daljinski bi takođe mogao biti malo bolji, pa ovde Panasonic ima prostora za unapređenja na budućim modelima. Ipak, ove stvari nikako nisu dovoljne da skrenu pažnju sa izuzetnog kvaliteta slike koju FZ800 nudi. Možemo reći da je ovo najbolji OLED televizor po pitanju kvaliteta slike (što je valjda i najbitnije) koji smo ove godine imali priliku da probamo. Uz veoma elegantan dizajn, s tankim okvirom oko ekrana i iznenađujuće dobrim zvučnicima, FZ800 je televizor koji svi ozbiljni video-entuzijasti ili profesionalci moraju imati u vrhu na listi za nabavku video-opreme.