Maxi 2024

Samsung Exynos 5-nm čipovi u avgustu

Samsung je u proteklom periodu razvijao 5-nm EUV proizvodni proces, i najnoviji izveštaji iz Južne Koreje navode da se planovi za masovnu proizvodnju privode kraju. Kako se navodi, naredni čip za mobilne uređaje, nazvan Exynos 992, će upravo biti proizveden u (n)ovom tehnološkom procesu.

PCPress.rs Image

Čip za Note 20 seriju

Očekuje se da će Exynos 992 debitovati upravo u Note 20 seriji pametnih telefona, koja bi trebala da čini okosnicu ponude južnokorejskog giganta od septembra. Na taj način bi se mogao dobiti osetniji apgrejd, a samim tim i razlika između “prolećne” i “jesenje” serije Samsung Galaxy smartfona (S serija na proleće, Note na jesen).

Samsung Electronics će ipak odlučiti na kojoj će platformi upotrebiti ove čipove, tako da je uvek moguće da dođe do nekih promena. Exynos 992 će koristiti ARM Cortex-A78 CPU jezgra, kao i Mali-G78 GPU. Teoretski, trebalo bi da bude do 20% efikasniji od aktuelnih Exynos 990 procesora, koji se izrađuju u 7-nm tehnologiji, koriste Cortex-A77 jezgra, te donesu 25% bolje grafičke performanse u odnosu na Mali-G77. ARM je potvrdio da će Cortex-A78 biti korišćen u 5-nm čipovima, te da će tehnologija biti dostupna i kompaniji Taiwanese Semiconductor Manufacturing Company (TSMC).

Opet Exynos? Ili ipak ne…?

Jedna od velikih dilema za evropske kupce Samsung telefona najviše kategorije, koja se ponavlja iz godina u godinu, tiče se korišćenih čipova. Samsung je prilično uporan da u Evropi prodaje telefone sa Exynos čipovima, koje sam proizvodi, umesto sa Snapdragon čipovima, koji su nešto snažniji i koje koristi u telefonima predviđenim za američko tržište. Ipak, izgleda da postoje šanse da Samsung ovaj put konačno odustane od svoje dosadašnje politike. Industrijski izvori navode da bi se moglo lako desiti da se Exynos čipovi koriste isključivo u modelima za domaće tržište, dok će za sva područja van Južne Koreje u Note 20 telefonima biti upotrebljeni Snapdragon čipseti. Vreme će pokazati da li su ovi navodi ispravni…

Facebook komentari:
SBB