SAP-ov CRM inovativni pristup

Saznajte na koji način čuvena kompanija specijalizovana za poslovna rešenja planira da ovlada tržištem CRM softvera.

SAP_Events_Miscellaneous_HV_2011_008Različite kompanije imaju različite pristupe realizaciji CRM rešenja. Kompanija SAP se odlučila za pristup u kojem su linije CRM proizvoda jasno diferencirane za odeljenja prodaje, marketinga, podrške… Zahvajujući takvom pristupu SAP CRM omogućava da se svi osnovni poslovni procesi iz domena prodaje realizuju brzo i veoma efikasno, kao i da sve poslovne aktivnosti budu evidentirane na jednom mestu. To u praksi znači da osoba zaposlena u sektoru marketinga definiše lead, tj. unese kontakt podatke o novom partneru, kreira i prati uspešnost marketinške kampanje i tome slično. Sve aktivnosti mogu da se lako prate uz numeričke i vizuelno atraktivne grafičke izveštaje.

Na osnovu istraživanja poznatih svetskih kuća za analizu softverskih rešenja, SAP je u 2012. godini ostavio iza sebe najveće konkurente i ostvario značajan rast kada je pitanju broj novih korisnika CRM rešenja. Najznačajni razlog za takav rezultat jesu poslovne vrednosti koje korisnici SAP CRM rešenja dobijaju: porast produktivnosti zaposlenih, značajno bolje usluživanje kupaca i uspostavljanje jače veze sa njima, praćenje poslovnih performansi prodaje i zaposlenih, značajna poboljšanja u domenu ciljanja novih kupaca, značajno smanjenje troškova boljim praćenjem poslovnih aktivnosti prodaje i marketinga…

Obrada u realnom vremenu

U odnosu na konkurentska rešenja, SAP CRM se izdvaja naprednim mogućnostima smeštenim u intuitivan korisnički interfejs, kao i krupnim tehnološkim inovacijama kao što su mogućnost upotrebe na mobilnim uređajima i realizaciju u vidu cloud rešenja. A posebno se ističe mogućnost primene uz novu in‑memory SAP HANA platformu. Zahvaljujući tome što SAP HANA baza podataka podatke čuva u radnoj memoriji a ne na disku rad se bitno ubrzava. Samim tim i SAP CRM rešenje uz SAP HANA bazu korisnicima donosi značajne koristi među kojima su i detaljnija segmentacija tržišta u realnom vremenu ili personalizovani pristup klijentu. Pored ubrzanja, SAP HANA omogućava i obradu enormno velikih količina podataka, bez usporenja sistema koji podržava. Zbog toga će ova platforma uskoro preuzeti primat na tržištu CRM rešenja.

Tipičan primer primene je kampanja telekomunikacione kompanije bazirana na potrebama korisnika, ponašanjima u prethodnom periodu, navikama upotrebe servisa itd, a kroz koju je operatoru lako kreira potpuno personalizovanu ponudu za krajnjeg korisnika, bez obzira na to kolikom segmentu korisnika se obraća.

U oblaku

Nesumnjiv je trend selidbe poslovnih aplikacija u cloud okruženja, a SAP se među prvima otisnuo u tom smeru. Ova kompanija cloud computing tretira kao jedan od glavnih strateških pravaca, a izdvajaju se dva softverska rešenja koja su glavni nosioci SAP Cloud inicijative. Jedno je SuccessFactors, rešenje za upravljanje ljudskim resursima sa naprednim funkcionalnostima kao što su: upravljanje talentima, regrutovanje zaposlenih, obuka i razvoj zaposlenih, definisanje i merenje performansi zaposlenih… Tu je i Ariba, softversko rešenje za podrsku složenim procesima nabavke i prodaje, koje omogućava praćenje ugovora, realizaciju tendera i aukcija, od donošenja odluke do kraja realizacije.

SAP Cloud inicijativom već je obuhvaćen i CRM, a korisnici će biti zadovoljni i daljim planovima kompanije, koji su vezani za mobilne aplikacije koje će biti dostupne „u oblaku“.

http://www.sap.com/

SAP CRM u pokretu

Zahvaljujući akvizicijama kompanija Sybase i Syclo, SAP se probio na tržištu mobilnih platformi i svojim korisnicima omogućio fleksibilniji način rada. Tako je referentima i menadžerima prodaje omogućeno da  sa bilo kog uređaja i sa bilo kog mesta, u bilo koje vreme, slede svoje dnevne aktivnosti kao što su kreiranje novog kupca, kreiranje prodajne ponude, uvid u poslovne izveštaje, uvid u podatke o realizovanoj prodaji i planiranoj prodaji… bez obzira na to da li su izveštaji u tekstualnom ili grafičkom obliku.

Marko Herman

(Objavljeno u časopisu PC#203)

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: