Svaki peti proizvod kupljen online je falsifikat

Istraživanje koje je na uzroku od 30.000 online kupovina sprovela LocalCircles, mrežna zajednica fokusirana na svakodnevni urbani život, pokazalo je da je svaki peti proizvod kupljen na ovaj način falsifikat. Pri tome, proizvodi su kupovani na poznatim platformama za online kupovinu među kojima su Amazon, Paytm Mall, Snapdeal ili Flipkart.

Najveći procenat falsifikovanih proizvoda, čak 37%, kupljen je preko Snapdeal-a, sledi Flipkart (22%), Paytm Mall (21%) i Amazon (20%). Kada su konkretni tipovi proizvoda u pitanju, najviše falsifikata bilo je među mirisima i drugim kozmetičkim proizvodima (35%), a slede sportski proizvodi (22%) i torbe (8%).

Prodaja falsifikovane robe je globalni problem i najveće online prodavnice, kao što su Alibaba i Amazon upozoreni su iz Kancelarije američkog trgovinskog predstavnika (Office of the U.S. Trade Representative), da pooštre kontrolu robe koja se šalje u SAD. Ipak to će biti veoma težak zadatak, jer većina velikih online prodavnica funkcioniše po principu posrednika između nezavisnih prodavaca i kupaca.

Zato ostaje na nama kao kupcima, da sami dodatno obratimo pažnju na robu koju kupujemo. Da ne nasedamo uvek na „previše dobre“ ponude, da kupujemo kod prodavaca koji imaju dobre ocene i da pre kupovine pažljivo pročitamo sve komentare ranijih kupaca.

Izvor: GadgetsNow

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.