Tehnološke kompanije su u 2018. godini potrošile 64 miliona dolara na lobiranje

Najveće svetske tehnološke kompanije su tokom 2018. godine potrošile na lobiranje više novca nego ikad ranije u istoriji. Prema izveštaju koji je objavio Reuters, najveći lobista prošle godine bio je Google, koji je na tu aktivnost utrošio 21,2 miliona dolara, što je najveći iznos utrošen za tu svrhu još od 2012. godine (kada je počeo sa lobiranjem).

Za njim slede Amazon koji je na lobiranje potrošio 14 miliona dolara, kao i Facebook sa utrošenih 12,62 miliona dolara (što je takođe najveći iznos koji je ova kompanija do sada utrošila na ostvarivanje političkog uticaja).

Na četvrtom mestu je Microsoft sa 9,52 miliona dolara (iznos je uvećan za milion dolara u odnosu na 2017. godinu). Apple se nalazi na petom mestu i on je jedna od retkih kompanija koja je smanjila ulaganja za lobiranje tokom 2018. godine (sa 7,15 miliona dolara, na 6,62 miliona dolara). Čak je i Twitter prošle godine prvi put premašio iznos od milion dolara utrošenih za ovu namenu. Zajedno, najveće tehnološke kompanije su tokom 2018. godine na lobiranje potrošile 64 miliona dolara!

Pročitajte i:  YouTube Kids sadržao uputstvo za samoubistvo

Možda je razlog za značajno povećanje troškova za lobiranje i to što su zakonodavci dosta pritiskali pomenute kompanije. Direktori Facebook-a, Google-a, Twitter-a i Apple-a prošle godine su morali da svedoče pred Kongresom o načinima kako njihove kompanije štite korisničke podatke. A kako zakonodavci nastavljaju da predlažu nove ideje o tome kako da se reguliše tehnološka industrija, očekivanje je da će pomenute kompanije i dalje nastaviti da povećavaju količinu novca uloženu u lobiranje, u pokušajima da na taj način utiču na donošenje propisa i zakona.

Izvor: Reuters

Facebook komentari: