Tesla uklanja ultrazvučne senzore iz svojih vozila

Kompanija Tesla navodi da će ukloniti ultrazvučne senzore iz svojih vozila počevši od ovog meseca. Kompanija nastavlja da koristi samo kamere u svojim bezbednosnim funkcijama i funkcijama za pomoć vozaču.

PCPress.rs Image

Tesla se oslanja samo na kamere i veštačku inteligenciju

Teslina vozila sada imaju 12 ultrazvučnih senzora na prednjim i zadnjim branicima. Zvučni senzori su kratkog dometa i uglavnom se koristeza parkiranje i za otkrivanje bliskih objekata.

“To će uštedeti nekoliko dolara. Mislim da su te stvari prilično jeftine”, rekao je analitičar Sam Abuelsamid, misleći na ultrazvučne senzore. „To će takođe uštedeti čipove.“ Tesla je prošle godine počela da izostavlja senzore za radare zbog nedostatka čipova.

Elon Musk rekao je da će Tesla postići potpunu autonomiju samo sa kamerama. On je takođe naveo ciljeve za uvođenje samovozećih taksija kojima nisu potrebni vozači. Tesla se suočava sa sve većim regulatornim, pravnim i javnim nadzorom nad svojim sistemom autopilota.

Kompanija je saopštila da će ukloniti ultrazvučne senzore iz modela 3 i modela Y u narednih nekoliko meseci. Zatim, sledeći modeli će biti model S i modela X 2023. godine. Nedostatak ovih senzora će “privremeno” ograničiti automatizovane funkcije parkiranja ali neće uticati na ocene bezbednosti u slučaju sudara, navodi Tesla.

Pročitajte i:  Tesla je pobedila u ratu za EV punjače

Ostaje da se vidi da li će ovo biti „dva koraka napred i jedan korak unazad“ ili obrnuto“, rekao je Raj Rajkumar sa Univerziteta Carnegie Mellon.

Dok kompanije koje se bave samovozećim tehnologijama i proizvođači automobila koriste više senzora poput skupih lidara, Tesla se oslanja samo na kamere i veštačku inteligenciju da pomogne vozilu u prepoznavanju okoline.

Pitanje je koliko dobro kamere vide u blizini automobila, ponekad to može biti ograničeno“, rekao je profesor Philip Koopman sa Univerziteta Carnegie Mellon. Teslin istraživač poznat samo kao „Zeleni“ na Twitter-u je tvitovao da se ultrazvučni senzori takođe koriste u autopilotu kao „bezbedna“ funkcija za promenu trake.

„Uticaj na bezbednost autopilota je verovatno mali. Sada bi uticaj bezbednosti ručnog parkiranja sa druge strane mogao biti veliki“. On je dodao da zvučni senzori pomažu ljudima da izbegnu udarce u zidove i druge prepreke.

Izvor: Reuters

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,