Tri koraka za poboljšanje vašeg onlajn imidža

Ukoliko ste u potrazi za poslom, ili ako pokušavate da napredujete u firmi u kojoj ste trenutno zaposleni, ljudi će vas tražiti na Google-u. Vaš onlajn imidž imaće uticaj na to kako vas posmatraju poslodavci. Potencijalni poslodavci koriste Google, ali i LinkedIn, te druge društvene mreže kako bi oblikovali prvi utisak o vama, dobili dokaz o vašem radu , i kako bi tokom tog procesa određene kandidate eliminisali. U slučaju da vaš virtuelni imidž nije savršen, i ako se ne podudara sa dostignućima u “stvarnom” životu, verovatno ćete biti isključeni iz liste ljudi koji će biti pozvani na razgovor za posao.

Dobra vest je da je lako izgraditi moćan, autentičan, poseban i neodoljiv onlajn profil, koji će privući i ostaviti utisak na one koji donose odluke o vama. U nastavku sledi opis 3 koraka koji će vam olakšati taj posao.

  1. Ustanovite vaš osnovni pravac

Guglajte sebe – taj proces se zove egosurfing i najvažniji je. Treba da znate šta vaš onlajn imidž u datom trenutku govori o vama. Dobro obratite pažnju na prvu stranicu pretrage, zato što je to mesto gde će poslodavci provesti najviše vremena. Pored toga, trebalo bi da odgovorite na sledeća pitanja:

Pročitajte i:  Važna uloga mentora u karijeri svakog pojedinca

Da li se vaš Linkedin profil pojavljuje na prvoj strani? To je najprofesionalnija platforma društvenih mreža, tako da će mu biti posvećeno dosta pažnje.

Koliko unosa o vama postoji na prvoj strani Google pretrage? Što je više unosa povezano sa vama, izgledaćete uticajnije i angažovanije onima koji vas traže.

Da li postoji neka „digitalna prljavština“ o vama? Digitalna prljavština su sadržaji koji su neprijatni, nisu vezani za vaš imidž ili nisu u skladu sa time kako želite da budete znani. Ako vaša pretraga izbacuje digitalnu prljavštinu, treba da ili naterate sajtove da je brišu, ili da radite na tome da stvorite više sadržaja sa većim uticajem, kako bi prljavštinu sklonili na drugu ili treću stranu pretrage.

Da li se slike i/ili klipovi pojavljuju na prvoj strani pretrage? Zahvaljujući izmešanoj pretrazi, multimedijalni sadržaji se često pojavljuju u rezultatima Google pretrage. Pomoćiće ako na prvoj strani imate svoju profesionalnu sliku, zajedno sa  nekim profesionalnim klipom sa YouTube-a.

  1. Sredite LinkedIn profil

Postoji velika verovatnoća da će vaš LinkedIn profil da se pojavi na vrhu Google pretrage vašeg imena. Kada vas ljudi traže na internetu, u profesialnom smislu, oni često odu direktno na LinkedIn. Čak i ako počnu od Google-a, verovatno će posetiti LinkedIn profil zbog visokog mesta koje zauzima na pretrazi. Vaš profil bi trebalo da privuče pažnju poslodavaca, tako da preduzmite sledeće korake kako biste to postigli:

Pročitajte i:  Vimeo i LinkedIn zajedno do poslovnih video sadržaja

Postanite majstor u pravljenju hedlajna, slike i sažete biografije: Oni stvaraju prvi utisak o vama, i daju vam najbolju priliku da stvorite imidž o vašem brendu kakav želite.

Vodite sa ključnim veštinama: Obratite pažnju na to da su top tri veštine koje ste naveli najrelevantnije za zaposlenje kojem težite i da su na vrhu liste. Savet: raspored veština možete promeniti u edit opciji, odnosno da ih namestite u red za koji smatrate da najviše odgovara vašim sposobnostima, i poslu koji tražite. Te tri osobine su jedine koje se vide na vašem profiu, za ostatak treba da se klikne „view more“ opcija.

Doterajte vaš profil: Profil koji je potpun (sa upisima svih iskustava, obrazovanja, detalja kontakta) i koji nema slovne i gramatičke greške vas predstavlja kao profesionalnu i temeljnu osobu koja obraća pažnju na detalje.

  1. Postarajte se da se vaš brend istakne

Kada sredite osnovne stvari, vreme je da istaknete vaš onlajn identitet od mnoštva drugih koji traže istu poziciju kao i vi. Ako je vaš profil manje više isti kao vaših kolega koji su u potrazi za istim pozicijama, ljudi koji donose odluke o zapošljavanju neće biti fascinirani vama. Primetiće vas ako vam je profil jedinstven. Evo tri načina kako da napravite vaš imidž jedinstvenim:

Pročitajte i:  Ukinut pečat, uskoro neće biti suvišne papirologije?

Klip: To je odličan način da stvorite emotivnu vezu sa onima koji vas posmatraju. Autobiografski video će olakšati gledaocima da vas upoznaju.

Blog: Možete da koristite opciju LinkedIna za blog kako bi pokazali vaš pogled na svet.

Stavljanje PDF prezentacije na Slide Share će vam pomoći da pokažate vašu ekspertizu. Samo se postarajte da je to nešto što može više ljudi da vidi (odnosno da je to prezentacija kakvu biste slali profesionalnoj firmi) i koja ne otkriva ime kompanije ili tajne klijenata.

Izvor: Forbes

 

Facebook komentari: