Twitter testira šta se dešava kada korisnici upotrebljavaju downvote

Twitter, dugo poznat po sporoj i pažljivoj evoluciji svog osnovnog proizvoda, tvita, pokreće test koji bi omogućio korisnicima da stave downvote na odgovore.

PCPress.rs Image

Ovo je trenutno samo test za deo korisnika

To bi moglo značajno da promeni način na koji usluga funkcioniše. Koncept downvote-a postova i komentara bio je osnovni deo Interneta već decenijama, pojavljujući se na sajtovima kao što su Slashdot, Reddit i Ars Technica. Koncept je jednostavan – korisnici koji pronađu problem sa objavom mogu da stave downvote. Naučili smo mnogo o vrstama odgovora koje ne smatrate relevantnim i proširujemo ovaj test – više vas na vebu, a uskoro će iOS i Android imati opciju da koriste downvote odgovoranaveo je Twitter u tvitu.

Glasovi protiv (downvotes) su mač sa dve oštrice. Mogu biti korisni za označavanje komentara koji ne doprinose razgovoru ili su uvredljivi ili na drugi način štetni. Ali wmogu se koristiti i za uznemiravanje i gušenje razgovora. U trenutnom testu Tvitter-a, odabranim korisnicima biće ponuđena opcija da glasaju za i protiv odgovora na tvit. Samo sam Twitter i korisnik koji je dao glas mogu da vide negativan glas – ni korisnik koji je postavio odgovor ni onaj koji je postavio originalni, prvi tvit ne može da ih vidi. Glasovi se pretvaraju u lajkove i prikazuju se svima.

Pročitajte i:  Facebook phishing prevara želi vaše informacije za prijavljivanje 

Twitter je rekao da koristi test za prikupljanje povratnih informacija o tome šta korisnici smatraju korisnim – drugim rečima, podaci prikupljeni tokom testa verovatno se koriste kao podaci za obuku za njegov algoritam rangiranja. Twitter može reći da glasovi protiv „nisu dislike dugme“, ali je sasvim sigurno da će neki korisnici to tako protumačiti.

Kompanija je ponudila još neke detalje, odnosno ključne napomene o ovom eksperimentu:

  1. Ovo je trenutno samo test za istraživanje.
  2. Ovo nije dislike dugme.
  3. Vaši glasovi protiv su vidljivi samo vama.
  4. Glasovi neće promeniti redosled odgovora.

Konkurentski Facebook testirao je ideju pre nekoliko godina, ali je na kraju ubio funkciju pre nego što je mogla da bude široko rasprostranjena. YouTube, koji je dugo pokazivao i broj sviđanja i nesviđanja ispod video snimaka, sakrio je broj nesviđanja u novembru nakon što je eksperiment pokazao da je ta praksa smanjila verovatnoću da korisnici ciljaju dugme za nesviđanje videa kako bi povećali broj.

Iako Twitter-ovo dugme za nesviđanje može da poboljša kvalitet razgovora na platformi – dopuštajući nekim korisnicima da daju glas tako što će glasati protiv, umesto da ostavljaju gadan komentar – to bi takođe moglo imati negativan efekat. Da li će negativni glasovi na kraju pomoći ili naštetiti kvalitetu razgovora na Twitteru, zavisiće u velikoj meri od toga kako kompanija implementira ovu funkciju. Facebook je, na primer, dodao reakcije emodžija umesto glasova protiv, dajući im do pet puta veću težinu od običnog „lajka“ u algoritmu za rangiranje. Kao rezultat toga, angažovanje je poraslo, ali sopstveno istraživanje Facebooka pokazalo je da su se ljutite reakcije češće pojavljivale na toksični sadržaj. Na kraju, kompanija je smanjila težinu reakcije na nulu.

Pročitajte i:  Threads API dolazi u junu 

Izvor: Arstechnica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,