U filmu 28 Years Later korišćeno i do 20 iPhone uređaja za snimanje kadrova
Kao i prvi deo iz 2002, „28 Years Later“ kombinuje sirovu estetiku sa savremenom tehnologijom – samo što su kamere sada zamenile telefoni. Režiser Danny Boyle otkrio je kako su iPhone uređaji igrali ključnu ulogu u novom filmu.
Danny Boyle koristio iPhone kamere i specijalne rigove za snimanje brutalnih scena u „28 Years Later“
U razgovoru za IGN, Danny Boyle je objasnio kako je snimanje sa iPhone uređajima bilo osmišljeno kao prirodni nastavak vizuelnog identiteta koji je uspostavljen u 28 Days Later. Tada su koristili kućne digitalne kamere, jer su one bile najrasprostranjenije i činile su se autentičnim u kontekstu apokalipse. Danas su ih, naravno, zamenili pametni telefoni – i zato je iPhone bio logičan izbor.
Za potrebe snimanja korišćena su tri specijalna iPhone riga: jedan sa 8 kamera, drugi sa 10, i najspektakularniji sa 20 iPhone uređaja. Boyle ga opisuje kao „siromašni bullet time“ efekat – referenca na legendarni usporeni kadar iz Matrixa u kojem Neo izbegava metke. U jednoj sceni iz druge polovine filma, kaže Boyle, publika će tačno prepoznati kada je korišćen ovaj rig. „Publika je tada u sceni, a ne klasično posmatrač sa strane“, rekao je.
Rig od 20 telefona se mogao montirati na dizalice i dolije, a omogućava 180 stepeni pokrivenosti akcije. U montaži se može birati bilo koji kadar i tako kreirati osećaj kretanja kroz scenu – idealno za nasilne sekvence koje zahtevaju dodatnu energiju i napetost.
Pored iPhone snimanja, korišćene su i dron kamere, kamere montirane na glumce, pa čak i na životinje sa farme, sve sa ciljem da film dobije realističan, sirov osećaj. Film je sniman u 2.76:1 širokom aspektu, što je neuobičajeno za horor, a osmišljeno je da bi publika morala stalno da pretražuje kadar – potencijalna pretnja može doći sa bilo koje strane ekrana.
Rezultat? Vizuelno iskustvo koje je brutalno, nepredvidivo i potpuno uronjeno u svet filma – baš kako apokalipsa i treba da izgleda.
Izvor: Engadget