U Kini zabranjeno oglašavanje autonomne vožnje
Kina reaguje na način na koji proizvođači automobila reklamiraju funkcije pomoći vozaču, zabranjujući termine kao što su „autonomna vožnja“, „samovožnja“ i „pametna vožnja“, preneo je Rojters, pozivajući se na transkript sastanka između vlade i predstavnika industrije.

Ažurirano pravilo će takođe zabraniti proizvođačima automobila da uvode poboljšanja putem ažuriranja softvera za napredne sisteme pomoći vozaču u vozilima koja su već u rukama kupaca. Proizvođači automobila sada moraju da testiraju sve nadogradnje ili nove funkcije u ADAS-u (Advanced driver-assistance systems) i dobiju odobrenje vlade pre nego što ga uvedu putem ažuriranja softvera.
Bežična ažuriranja softvera koja poboljšavaju ili popravljaju funkcije u vozilima — a koje je prvi put popularizovala Tesla — postala su kritična sposobnost za proizvođače automobila koji pokušavaju da ostanu konkurentni.
Mandat proizilazi iz rastuće zabrinutosti u vezi sa bezbednošću vozila i incidenata fatalnih sudara koji uključuju napredne sisteme za pomoć vozaču. Prošlog meseca, Xiaomi Su7 sedan se zapalio nakon što je udario u stub samo nekoliko sekundi nakon što je vozač preuzeo kontrolu od ADAS-a.
Takođe prati Teslino uvođenje svog brenda „Full Self-Driving software“ (FSD) koji se koristi za njegov napredni sistem pomoći vozaču. FSD nije samovozeći sistem i zahteva da čovek ostane angažovan. U Kini, Tesla je promenio naziv FSD u „Inteligentna potpomognuta vožnja“.
Izvor: techcrunch.com