U Nemačkoj prvi svetski voz na vodonik

U Nemačkoj je 16. septembra, pušten u promet prvi svetski voz koji koristi pogon na vodonik čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija, suprostavlja dizel vozovima koji zagađuju vazduh.

Dva plava voza, koje je proizveo francuski Alstom, krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervoerdea i Bruxtehudea u severnoj Nemačkoj. „Prvi svetski voz na vodonik ulazi u komercijalnu upotrebu i spreman je za proizvodnju“, rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervoerdu, stanici na kojoj će se voz puniti vodonikom.

Alstom, proizvođač francuskih TGV-ova, kaže da planira da isporuči još 14 vozova Donjoj Saskoj do 2021, ali i drugim nemačkim državama koje pokažu interes. Vozovi na vodonik su opremljeni ćelijama koje kombinacijom vodonika i kiseonika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom. Višak energije skladišti se u litijumskim baterijama u vozu. Kilometraža koju voz može da pređe sa jednim spremištem vodonika, je oko 1.000 kilometara, što je slično kao i kod dizel vozova.

Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i bolja alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim nemačkim gradovima koji se bore sa zagađenjem vazduha. „Sigurno da je kupovina vozova na vodonik skuplja od onih koje koriste dizel, ali je jeftinije u održavanju“, rekao je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP.

Pročitajte i:  Narudžbine za Microlino, električnu verziju BMW Isetta-e, dostigle 100 miliona dolara

Druge zemlje su, takođe zainteresovane za ove vozove, kažu iz Alstoma, uključujući Britaniju, Holandiju, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu. Francuska vlada se već izjasnila da do 2022. želi da ima vozove na vodonikov pogon u svom železničkom saobraćaju.

Izvor: SEEbiz

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.