U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su online kupci

Mastercard studija o digitalizaciji 2019 pokazala je da 73% srpskih korisnika finansijskih usluga kupuje online što je za 23% više u odnosu na 2016. godinu. Upoređujući sa rezultatima iz 2016. godine, sada više Srba misli da je online kupovina prikladnija što pokazuje porast od 13%, dok je 52% reklo da bi ih dodatni sigurnosni korak podstakao da češće kupuju putem interneta.

Online kupovina beleži konstantan rast – što ne čudi jer predstavlja kontrast kupovini u šoping zoni. Digitalno okruženje je nekim trgovcima na malo poslednji spas, ali i ulazna tačka za druge. Kombinacija praktičnosti i personalizacije znači da se više kupaca okreće online kupovini, njih 67% u regionu CEE, što čini da online kupovina postaje standard. Anketa je prikupila podatke internet korisnika sa bankovnim računima u Centralnoj i Istočnoj Evropi (Austrija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Češka, Grčka, Mađarska, Poljska, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Ukrajina).

U Srbiji online kupovina postaje sve popularnija – 73% korisnika finansijskih usluga kupuje online i u pogledu pozitivnih iskustva među prva tri izdvajaju: dostupnost bilo gde (81%), brzina i ušteda vremena (75%) i jednostavnost (69%). Korisnici finansijskih usluga u Srbiji preferiraju plaćanje karticama za online kupovinu (49%), platnim karticama po isporuci (34%), dok bi skoro trećina (32%) volela da online kupovinu plaća aplikacijama za slanje novca. Takođe, Srbi kupuju online putem aplikacija 2-3 puta mesečno, a 37% koristi mobilne uređaje za online kupovinu. Prema istraživanju, 87% ispitanika smatra da je mobilni telefon najbolja alternativa platnoj kartici.

Pročitajte i:  Ljudi kucaju poruke na telefonu gotovo istom brzinom kao na računaru

Sigurnost podataka

Sigurnost podataka jedan je od najvećih izazova digitalizacije kako za organizacije tako i za pojedince. Iako je 41% ispitanika reklo da ima neko znanje o bezbednosti na mreži, 42% njih je priznalo da relativno slabo poznaje opasnosti na Internetu i žele da nauče više. U slučaju bilo kakvih nedoumica u pogledu sigurnosti podataka, njihov glavni izvor informacija je Internet (63% ga koristi za dalju pomoć). U Srbiji 4% ispitanika koristi aplikaciju ili servis za čuvanje lozinki, dok ih 10% smešta u dokument na računaru, a 36% ih zapisuje u svesku ili na papir.

Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u kompaniji Mastercard

“Mastercard Identity Check je napredno rešenje koje se od septembra primenjuje za potvrđivanje identiteta koji Mastercard online plaćanja čini sigurnijim i jednostavnijim – u bilo koje vreme, na bilo kom uređaju. Zasniva se na jednokratnom kodu, prepoznavanju lica, otisku prsta ili drugim biometrijskim podacima što pruža veću sigurnost protiv neovlašćene upotrebe kartice prilikom plaćanja putem interneta.”, rekao je Nikola Mehandžić, direktor razvoja poslovanja za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u kompaniji Mastercard i dodao: “Mastercard Identity Check ne samo da čini digitalna plaćanja sigurnijim, već takođe povećava broj odobrenih transakcija bez ugrožavanja korisničkog iskustva.”

Pročitajte i:  Bill Gates i Jef Bezos ulažu u detekciju Alchajmerove bolesti

Sa razvojem digitalnih plaćanja dolazi do povećanog rizika od sajber pretnji. Što je više načina da kupite i platite, to je važnije da je proces siguran. Lozinke i šifre trenutno ne pružaju dovoljnu zaštitu – pokazuje novo istraživanje kompanije Mastercard. Svet prelazi sa lozinki na biometriju  –  Mastercard ID Check već radi na taj način. Koristeći Mastercard ID Check potrošači ne samo da sigurno kupuju online, već ne moraju više ni da pamte lozinke. Mastercard ID Check osigurava da, bez obzira na mesto gde se vrši online kupovina, samo osoba ovlašćena za upotrebu kartice (vlasnik kartice) može da odobri kupovinu. Na ovaj način neovlašćena osoba ne može da koristi izgubljenu ili ukradenu karticu za kupovinu putem interneta.

Evropa i Srbija

PSD2 direktiva Evropske unije stupa na snagu 14. septembra 2019, te zahteva Strong Customer Authentication (SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj direktive je zaštita korisnika tako što će učiniti obaveznim bar dve od tri postojeće vrste potvrde identiteta za odobrenje isplate.

Pročitajte i:  Dve trećine online gejmera u SAD doživljava „ozbiljno“ maltretiranje

Iako PSD2 neće uticati na Srbiju, da bi držali korak i pratili standard, te podigli sigurnost i bezbednost svojih korisnika, Mastercard je odlučio da primeni novi standard za elektronska plaćanja i na naše tržište. Mastercard Identity Check, ili skraćeno ID check, je standard autentifikacije koji ispunjava zahteve PSD2 direktiva. Mastercard Identity Check, je napredno rešenje autentifikacije koji digitalna plaćanja Mastercard karticama čini sigurnijim i jednostavnim – bilo kad i na bilo kom uređaju.

Facebook komentari:

Vertiv

IT Edukacija
Tagovi: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.