Ubisoft objavio alat za simulaciju daltonizma za javnu upotrebu – pozitivan korak ka većoj pristupačnosti
Ubisoft je učinio svoj alat za simulaciju daltonizma dostupnim svima, u okviru napora da poboljša pristupačnost u igrama.

„Pozivamo sve da ga iskoriste.“
Alat se zove Chroma, i omogućava developerima da u realnom vremenu prikažu kako igre izgledaju osobama sa daltonizmom, primenom filtera preko slike — bez uticaja na performanse igre. Sada je Chroma postao open source i dostupan je na GitHub-u, tako da svi developeri mogu lako da provere kako njihove igre izgledaju osobama sa različitim oblicima daltonizma. Procene govore da oko 300 miliona ljudi širom sveta ima neku vrstu daltonizma, ali mnoge igre i dalje ne nude opcije za podešavanje boja u skladu s tim.
Razvoj ovog alata započeo je 2021. godine u okviru Ubisoft-ovog tima za kontrolu kvaliteta. Od tada je unapređen i sada koristi Color Oracle algoritam, koji verno simulira različite tipove daltonizma. Može se koristiti na jednom ili dva ekrana, a ima i prilagodljiv sloj (overlay).
„Tokom prethodnih godina, Chroma se pokazala kao izuzetno efikasan alat za nas u Ubisoftu“, izjavio je David Tisserand, direktor za pristupačnost u kompaniji. „Omogućila nam je da mnogo brže i detaljnije procenimo pristupačnost naših igara za osobe sa daltonizmom. Budući da verujemo da je pristupačnost put, a ne trka, izuzetno nam je drago što možemo da podelimo Chromu sa celom industrijom. Pozivamo vas da je isprobate, date svoje komentare i doprinesete njenom daljem razvoju.“
Jawad Shakil, menadžer proizvoda u QC timu, dodao je: „Chroma je nastala sa jasnim ciljem – da pristupačnost za daltoniste postane prirodan deo kreativnog razvoja. Tim je prevazišao brojne izazove u izradi alata, ali je kroz blisku saradnju sa stručnjacima za pristupačnost i konstantno usavršavanje prema povratnim informacijama, uspeo da kreira rešenje koje eliminiše kašnjenja i netačnosti. Tako je testiranje pristupačnosti postalo brzo i efikasno. Chroma je dokaz inovacije i posvećenosti tima, a njihova rešenja već sada menjaju način na koji dizajniramo igre imajući pristupačnost u vidu. Objavljivanje Chroma kao open source projekta veliki je korak napred, koji omogućava svima da iskoriste ovu inovaciju.“
U međuvremenu, Ubisoft se i dalje suočava s posledicama izazovne godine — kompanija je nedavno osnovala novu podružnicu uz investiciju od 1,16 milijardi evra od strane Tencenta, koja će raditi na ključnim franšizama poput Assassin’s Creed i Far Cry.
Takođe, Ubisoft je ušao u spor sa igračima trkačke igre The Crew, koja je ugašena u martu prošle godine. Kompanija je tvrdila da su igrači kupili „ograničenu licencu za pristup igri“, a ne „potpunu vlasničku verziju“, što je izazvalo zabrinutost u vezi sa očuvanjem digitalnih igara.
Izvor: Eurogamer