Većina kompanija nema politiku bezbednosti mobilnih uređaja

Oko 14 odsto kompanija ima potpuno razvijenu politiku bezbednosti na mobilnim uređajima u sklopu njihovih korporativnih mreža, pokazalo je istraživanje koje je, u saradnji sa kompanijom Kaspersky Lab, izradila kompanija B2B International.

kaspersky-logo-370x229Tema studije je “Globalni korporativni bezbednosni rizici 2013”, a zasniva se na istraživanju sprovedenom među kompanijama širom sveta.

Samo 6 odsto ispitanika u identifikovalo je mobilne uređaje kao izvor najmanje jednog curenja poverljivih podataka u poslednjih 12 meseci.

Mobilni uređaji poslužili su za više curenja kritičnih podataka nego što su to bili fišing napadi (5 odsto firmi), prevare od strane zaposlenih (4 odsto), ili korporativna špijunaža (3 odsto), navodi se u saopštenju kompanije Kaspersky.

Primena politike bezbednosti mobilnih uređaja, odnosno postojanje internih korporativnih pravila koja regulišu upotrebu mobilnih uređaja, može u velikoj meri smanjiti poslovni rizik povezan sa smart telefonima i tabletima. Ipak, dobro razvijena bezbednosna politika uglavnom je izuzetak, a ne pravilo. Oko 41 odsto ispitanika je izjavilo da njihove kompanije imaju politiku, ali ne u potpunosti razvijenu, dok 32 odsto ispitanika planira da usvoji politiku bezbednosti mobilnih uređaja u budućnosti. Čak 13 odsto ispitanika je reklo da njihove kompanije nemaju tu politiku i ne planiraju da je usvoje.

Jedan od razloga zašto se ta politika ne sprovodi u potpunosti može biti nedostatak resursa, odnosno vremena i novca. Skoro polovina (48 odsto) kompanija koje poseduju politiku bezbednosti mobilnih uređaja, ujedno izdvaja i nedovoljno sredstava za njenu primenu, dok 16 odsto uopšte ni ne izdvaja dodatna sredstva.

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,