Većina zaposlenih u IT sektoru pati od sindroma uljeza

Nova nezvanična studija sa sajta Blind pokazuje da 58% radnika čiji su poslovi fokusirani na tehnologije u kompanijama poput Facebook-a, Amazon-a, Apple-a i Microsoft-a, se osećaju kao prevaranti, to jest pate od takozvanog sindroma uljeza.

Sindrom uljeza ili kako se još naziva sindrom prevaranta, prvi put su definisali 1978. godine psiholozi Pauline R. Clance i Suzanne A. Imes kao osećaj „prevare kod ljudi koji veruju da nisu inteligentni, sposobni ili kreativni uprkos dokazima visokog postignuća“. Iste godine, 1978, dva psihologa su proučavala 150 veoma uspešnih žena koje su, uprkos diplomama, školskim počastima, visokim rezultatima na standardizovanim testovima i profesionalnom priznanju od kolega i poštovanju autoriteta, smatrale su sebe uljezima. Studija iz 2011. godine objavljena u časopisu International Journal of Behavioral Science, utvrdila je da otprilike 70% ljudi pati od sindroma uljeza u jednom trenutku svog života.

Blind je sproveo istraživanje kako bi utvrdio koliko se korisnici sajta bore sa intenzivnim osećanjima nesigurnosti na tehnološkim poljima. Korisnička baza ovog sajta uključuje 44.000 zaposlenih u Microsoft-u, 29.000 iz Amazon-a, 11.000 iz Google-a, 8.000 iz Uber-a, 7.000 iz Facebook-a i 6.000 iz Apple-a, i mnoge druge. Od 27. avgusta 2018. godine do 5. septembra 2018. Blind je svojim korisnicima postavio jedno pitanje u anketi – „Da li patite od sindroma uljeza?“, na koje je ukupno 10.402 korisnika odgovorilo, pri čemu je otkrio da 57,55% anketiranih pati od ovog sindroma.

Pročitajte i:  Amazon istražuje zaposlene koji su manipulisali informacijama

Sedamdeset i dva posto zaposlenih u Expedia kažu da su iskusili sindrom uljeza, što je najviše među kompanijama sa najmanje 100 odgovora zaposlenih. Na drugom mestu sa 66.88% je Saleasforce, za njim sledi Amazon sa 64,48%, dok je na četvrtom mestu Booking.com sa 64,42%. Na petom mestu se našao LinkedIn sa 62,5%, dok je na donjem kraju spektra, samo 44,45% zaposlenih u Apple-u doživelo je sindrom uljeza, što je najniže među kompanijama sa najmanje 100 odgovora zaposlenih.

Izvor: CNET

Facebook komentari: