BIZIT plus

Veštačka inteligencija prepoznaje fotošopirane fotografije

Adobe radi na novom sistemu, a koji bi mogao da bude zadužen za prepoznavanje fotografija koje su bile žrtve digitalne manipulacije, tako što bi ukazivao na ono što je izmenjeno.

U Adobe-u su izgleda postali svesni da se manipulacija fotografijama može koristiti kako u dobre, tako i u loše svrhe, te da obrađene fotografije često mogu da se koriste i za širenje lažnih vesti, te kao predmeti prevare, pa iz kompanije rade na metodi kojom bi se to sprečilo. Budući da se verovanje da „slika vredi hiljadu reči“ već neko vreme dovodi u pitanje, te da fotografije odavno ne predstavljaju samo ono što je istinito, ova alatka je od velikog značaja, te bi trebalo da pomogne da prethodno pomenuta izreka ne pređe u „slika vredi hiljadu laži.“

Adobe je umnogome doprineo digitalnoj manipulaciji, budući da konstantno ažurira Photoshop softver, a zahvaljujući kojem je daleko lakše da se kreiraju foto-realistični sadržaji koji izgledaju potpuno autentično. Iako već postoje alatke koje digitalnim forenzičarima omogućavaju da provere istinitost neke fotografije, obično oduzimaju mnogo vremena, te su ograničene u obimu. Zbog toga Adobe angažuje veštačku inteligenciju, te mašinsko učenje, a kako bi se kreirala alatka koja će brzo i tačno prepoznavati fotografije koje su prethodno modifikovane.

Pročitajte i:  NorthPole osporava Murov zakon

Digitalno isleđivanje potencijalno lažnih fotografija vršiće se preko ispitivanja šuma, grešaka i ivica objekata na fotografiji, analize osvetljenja, te varijacija u bojama i broju piksela koji su posledica nepravilnosti u senzoru aparata. Nova alatka trenirana je na više od deset hiljada fotošopiranih fotografija, a kako bi naučila da prepoznaje tragove digitalne manipulacije.

Alatka za sada prepoznaje tri osnovne tehnike manipulacije fotografijama – kloniranje ili premeštanje delova slike, brisanje, te kombinovanje više fotografija u jednu. Konačni cilj je izrada alata za automatsko prepoznavanje manipulisane fotografije, a koja bi uticala na vraćanje poverenja u fotografiju kao svedočanstvo događaja, te u medije koji bi bili sprečeni da plasiraju lažne fotografije kao prave.

Izvor: New Atlas

Facebook komentari: