Xiaomi prijavio 1,1 milijardu dolara gubitka u prvom kvartalu 2018.

Xiaomi je uoči inicijalne javne ponude deonica (IPO) objavio dokument od 621 strane, a koji između ostalog govori i o ogromnom gubitku koji je kompanija ostvarila u prvom kvartalu 2018. godine.

Naime, radi se o sumi od 1,1 milijarde dolara, što je pomalo nezgodno, budući da se procenjuje da bi tokom inicijalne javne ponude prvobitna vrednost kompanije od 10 milijardi dolara mogla da se popne na 100 milijardi, te tako postane najveći IPO još od 2014. godine i ponude koju je tom prilikom dobila kompanija Alibaba. Tokom osam godina postojanja Xiaomi ni jednom nije ostvario profit, a poslednji gubitak otkriva i to da su prihodi kompanije pali na 5,3 milijarde, što je znatno manje od 17,9 milijardi koliko je kompanija zaradila u istom periodu 2017. godine.

Iako je kompanija u pomenutom kvartalu ostvarila gubitak, objavila je i dobit od 165 miliona dolara, a u slučaju kada se izuzmu operativni troškovi (one-time items). Xiaomi je rangiran kao četvrti najveći proizvođač pametnih telefona na svetu, a na osnovu globalne prodaje, te se radi i o jednom od retkih kineskih proizvođača koji uspevaju da održe nivo prodaje, a uprkos nestalnom tržištu.

Pročitajte i:  Reklame u podešavanjima Xiaomi telefona

Najveći deo prihoda kompanije dolazi upravo iz Kine, ali se Xiaomi polako širi, pa je 2017. 72% prihoda došlo iz Kine, a za razliku od 94% i 87% iz 2015. i 2016. godine. Kompanija beleži velike uspehe i u Indiji, gde su Xiaomi uređaji među najpopularnijim pametnim telefonima. Iako Xiaomi planira širenje i na druga tržišta, još uvek nije stigao do Sjedinjenih Američkih Država, a svoje proizvode trenutno prodaje u 74 zemlje.

Izvor: WCCF Tech

Facebook komentari: