YouTube popularniji od Facebook-a

Sajt za postavljanje i gledanje video snimaka YouTube najpopularniji je servis među američkim tinejdžerima, dok popularnost društvene mreže Facebook među tom populacijom opada, pokazuju rezultati istraživanja Pew Research Center-a. Oko 85% tinejdžera između 13 i 17 godina koristi YouTube, što je više u poređenju sa 72% tinejdžera koji koriste društvenu mrežu Instagram i 69% Snapchat. Popularnost Facebook-a opada među tinejdžerima u SAD, pa tu društvenu mrežu koristi 51%, što je manje u odnosu na 71% u periodu između 2014. i 2015.

Pew centar ne navodi razloge za opadanje popularnosti Facebook-a, ali dodaje da tinejdžeri tradicionalno prestaju da koriste mreže koje su postale mainstream i koje koriste njihovi roditelji. U istraživanju se navodi da 95% tinejdžera ima pametni telefon ili pristup takvom uređaju, što je veliki skok u odnosu na 73% u prošlom istraživanju. Oko 45% tinejdžera izjasnilo se da koristi internet “gotovo svakodnevno” i to je gotovo duplo više u odnosu na prethodno ispitivanje. Mnogi eksperti zabrinuti su zbog sve mlađih korisnika društvenih mreža, posebno zbog male dece koje koriste društvene mreže, uključujući i Facebook massenger dizajniran za decu.

Pročitajte i:  Facebook Messenger u susret Svetskom prvenstvu u fudbalu

Kako se navodi u istraživanju, nije jasno da li su društvene mreže dobre ili loše za decu. Skoro polovina ispitanih tinejdžera smatra da korišćenje društvenih mreža nema nikakav uticaj na njih, 31% smatra da je uticaj pozitivan, a 24% da je negativan. U istraživanju koje je rađeno od 7. marta do 10. aprila učestvovala su 743 ispitanika.

Izvor: Pew Research Center

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.