Bizit 2025

YouTube proširuje mogućnosti blokiranja ad-blockera — zatvara rupe koje su nekima omogućavale da zaobiđu ograničenja

YouTube je nedavno proširio mere protiv softvera za blokiranje reklama, zatvarajući rupe koje su do sada koristili pregledači i ekstenzije trećih strana kako bi uklonili reklame sa YouTube video-sadržaja.

PCPress.rs Image

Google je ponovo blokirao ad-blockere

Kompanija je prvi put započela eksperimentalno suzbijanje ad-blockera još 2023. godine, a u 2024. je pojačala primenu tih mera. Ipak, neke aplikacije — uključujući Mozilla Firefox i njegove dodatke — uspevale su da iskoriste slabosti u YouTube zaštiti tokom prethodnih meseci. Prema pisanju portala 9to5Google, to više nije moguće, a pojedini korisnici koji su do sada uspevali da zaobiđu oglase, sada prijavljuju da ne mogu da puštaju YouTube video-snimke, osim ako:

  • ne dodaju YouTube na listu dozvoljenih sajtova u svom ad-blockeru, ili
  • potpuno ne onemoguće ad-blocker.

Plaćena pretplata kao „rešenje“

Google nudi rešenje: YouTube Premium pretplatu, pomoću koje se uklanjaju reklame. Međutim, mnogi korisnici ne žele da plaćaju mesečnu naknadu, pogotovo ako znaju da su reklame do sada lako mogli da izbegnu. Kada je YouTube prvi put pokušao da zabrani ad-blockere, naišao je na veliki otpor javnosti, kako na internetu tako i van mreže. Došlo je čak do toga da je jedan stručnjak za privatnost u EU podneo krivičnu prijavu protiv Google-a, optužujući kompaniju za „nezakoniti nadzor“.

Rupe su postojale – ali više ne

Situacija se smirila kada su korisnici otkrili načine kako da zaobiđu zabranu pomoću tzv. rupa u sistemu. Ali sada, kada je Google ponovo reagovao i zatvorio te rupe, deo korisnika je ponovo ogorčen i frustriran novim merama.

Mere i dalje nisu 100% efikasne

Ipak, čini se da nove zaštitne mere još uvek ne pogađaju sve korisnike. Ljudi u Jugoistočnoj Aziji i Evropi prijavljuju da im ad-blockeri i dalje funkcionišu sasvim u redu na YouTube-u. Nije jasno da li Google još nije primenio izmene u tim regionima, ili su razvijači ad-blockera već ažurirali svoje filtere kako bi neutralisali najnovije pokušaje zabrane. Iako je razumljivo da Google mora da zarađuje, mnogi korisnici i dalje žele da koriste YouTube besplatno i bez prekida reklamama. Zbog toga se očekuje da će potražnja za rešenjima bez oglasa uvek postojati — a samim tim i ponuda.

YouTube protiv ad-blockera: igra „kud puklo da puklo“

Ovo sve liči na igru „mačke i miša“ između YouTube-a i korisnika, koja će se verovatno nastaviti sve dok YouTube postoji. Alphabet, matična kompanija Google-a i YouTube-a, moraće stalno da reaguje i prilagođava se, jer ad-blocker zajednica ne planira da odustane tako lako.

Izvor: Tomshardware

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *