Zebra

YouTube testira novu “Clips” opciju

YouTube je odlučio da korisnicima ponudi novu opciju, a radi se o funkciji koja je već dostupna na platformama kao što je Twitch. U pitanju je „Clips“, koji korisnicima omogućava da podele kraće klipove koji su nastali od dužih snimaka. Opcija je trenutno u fazi testiranja i može da se isproba na ograničenom broju kanala.

Clips sadržaji traju do 60 sekundi i mogu da se prave uz pomoć novog “Share Clip” tastera. Kada izaberu ovu opciju kreatori otvaraju timeline u okviru kojeg mogu da premeštaju delove videa po drag and dop modelu i tako naprave klip, imenuju ga i podele preko URLa. Opcija trenutno radi samo u desktop pregledačima, ali uskoro stiže na iOS i Android. Za razliku od Twitcha, u okviru kojeg se od izabranog dela pravi novi video, YouTube „Clips“ pokreće u okviru originalnog videa, a tako što se pušta samo izabrani deo od maksimalno 60 sekundi. Gledaoci će preko tastera “Watch Full Video“, koji se nalazi u gornjem desnom uglu, moći da pokreću ceo video.

Pročitajte i:  YouTube je najpopularnija društvena platforma

Još uvek nije najjasnije kako će klipovi uticati na YouTube sistem, budući da se razlikuje od livestreaming platformi. Na Twitchu ova funkcija radi zato što livestream snimci traju i po nekoliko sati, pa kao celine obično nisu zgodni za deljenje. Slično će biti i sa YouTube livestream videima, ali na platformi postoje i sadržaji koji se nisu emitovali uživo, a od kojih će takođe moći da se prave klipovi. YouTube kreatori imaju običaj da sadržaje kreiraju tako da „udovolje algoritmima”. Takvi videi u proseku traju oko desetak minuta, i postaju vilarni onda kada zadovolje sve uslove za dobru vidljivost. Ostaje da se vidi hoće li klipovi uticati na to, budući da postoji mogućnost da veliki broj korisnika nakon pogledanog klipa neće osećati potrebu da klikne na taster koji vodi na celokupan sadržaj.

Ova promena će sigurno uticati i na reklame, jer kreatori oglase integrišu u duže video sadržaje, a mnogi reklame ubacuju direktno u video. Klipovi bi mogli da utiču na broj gledalaca koji vide reklame, što na kraju znači i manje prihode.

Pročitajte i:  Reklamiranje na internetu: Google tvrdi da prestaje sa praćenjem korisničkih navika

Izvor: Ars Technica

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , ,