Budućnost medija: Podkast sve popularniji
Ovo su povoljna vremena za medije u audio formatu, pa se tekuće godine očekuju ukupni prihodi od dve milijarde dolara, dok bi do 2024. ta cifra mogao da stigne do četiri milijarde.
Taj rast nije došao samo zbog toga što se uvećao broj podkasta, te što se produžilo vreme koje korisnici provode u slušanju ovih programa, već i zbog napretka kada je marketing u pitanju – nova tehnologija oglašavanja omogućava preciznije ciljane reklame, pa samim tim i više novca. Način na koji se reklame plasiraju u okviru podkasta se u poslednje vreme bitno promenio – od prošle godine se na primer počelo s boljim plasiranjem reklama, što znači da su odgovarajući oglasi u podkaste postavljani u zavisnosti od toga da li se uklapaju u sadržaj.
Pored toga poboljšana je i tehnologija uz pomoć koje se korisnici preciznije targetiraju na osnovu lokacije, starosti, te drugih osobina koje su oglašivačima odavno bitne. Sve ove izmene su dovele do toga da oglašivači troše više novca, naravno ako pre toga vide povoljne rezultate.
Pomaže i to što Patreon dobija audio sekciju, što znači da će korisnici omiljene podkaste moći da slušaju direktno. U pomoć su preskočile i druge platforme, pa su Spotify i Apple kreatorima dozvolili da uvedu plaćanje pretplata, što znači da je svima jasno da dolazi vreme ovog, i ne tako novog, formata.
Izvor: The Verge