Top50 2024

EU dublje istražuje tajnu marketinšku kampanju Google-a i Meta-e koja targetira maloletnike

Određene osobe svesno i ciljano su postavljale YouTube oglase za Instagram pred osobe mlađe od 18 godina uprkos tome što to pravila zabranjuju.

PCPress.rs Image

“Tangerine Owl”

Još jedan dan, još jedan slučaj Evropske komisije koja ide na velike tehnološke kompanije zbog targetiranja maloletnika. Regulatori EU istražuju Google za više informacija o tajnom marketinškom partnerstvu sa Metom koje je postavljalo Instagram oglase maloletnicima na YouTube-u.

Komisija još uvek nije otvorila formalnu istragu. Međutim, gradi slučaj na osnovu informacija koje je zatražila u oktobru. Tu su uključeni interni razgovori, prezentacije, e-mailovi i drugi dokazi u vezi sa YouTube oglasima. Google je sakupio ove dokaze tokom interne istrage pod šifrom “Tangerine Owl”.

FT je prvi otkrio u avgustu da su Google zaposleni koristili zaobilazni metod kako bi omogućili oglase usmerene na osobe mlađe od 18 godina. To je bilo veliko ne-ne jer Google je godinama zabranio oglašavanje koje targetira maloletnike. Međutim, ovi zaposleni su naveli Meti da guraju oglase ka grupi pod nazivom “nepoznati,” jer su interne podaci pokazali da ima veliki broj osoba mlađih od 18 godina. Dve kompanije su se udružile sa medijskom agencijom Spark Foundry. Zatim su pokrenule pilot oglašivački program u Kanadi, a zatim su se proširile na SAD. Kompanije su zaustavile planove za proširenje izvan dve zemlje i uključivanje drugih Meta platformi nakon javnog izveštaja.

Pročitajte i:  Google mora da proda Chrome

Ovo nije prvi put da su Google i Meta na udaru zbog svojih oglašivačkih praksi. 2022.godine godine, duo je bio predmet antimonopolske istrage Evropske komisije i britanskog organa za konkurenciju i tržišta. Međutim, oba tela su na kraju zatvorila svoja ispitivanja.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *